Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sambla irriterande låneförmedlare

Har under senaste tiden haft återkommande samtal från sambla. Flera dagar i veckan. Blockat nr efter nr och de återkommer på nytt med nya nummer.
Idag svarar jag då numret är likt min arbetsgivare.
Killen i luren börjar direkt fråga om mig och mina lån. Jag säger att jag inte är intresserad. Han fortsätter. Frågar om mina lån och har koll på min nuvarande situation och säger att de kan lösa ett samlingslån till mig med mycket bättre ränta. Jag har lån på dryga 700 000 och årsinkomst i dagsläget på 240 000. Har bra uc men jag vet ju att jag inte kommer få nåt drömlån på 600 000 som han menar är mycket möjligt.
Jag säger att jag inte vill ta en uc utan vill vara nollad där.

uc spelar inte så stor roll menar han och frågar i samma veva om min nya adress.

så säger han: ”då behöver jag bara din fullständiga adress där så skickar jag papper på detta till dig”

men vänta nu , va?! Frågar jag. Jag vill inte ha nåt lån och absolut inte ta en uc.

”men vi kan inte ge ett lån utan att ta en uc”

men JAG SA JU ATT JAG INTE VILLE TA EN UC TILL DIG och inte heller ta ett lån!!!

”Jaha då tackar jag för mig” lägger på.

Alltså vad är det här!?

Om jag inte varit vaken hade detta samtal gett mig en förfrågan på ett lån jag inte ens vill söka!?

Och hur kan han se min nuvarande skuldbild utan att ta en uc? Han visste allt om mina lån trots att dessa inte ens var aktuella i deras gamla sökning för mig 2017.

är detta ok?

Jag hade tagit namn på personen.
Personligen har jag bara goda erfarenheter av Sambla, proffsiga och hjälpsamma.
Skickar en hel del brev och mejl efter att man en gång har sökt genom dem, men det har även andra låneförmedlare gjort.

Håller med om att detta är sjukt irriterande! Och blockar man ett nr ringer dom bara från ett med annan slutsiffra alternativt dolt. Har varit med om vid flertalet ggr att dom ringt upp till 10 ggr i rad inom 15 min. Sanslöst!

Hur funkar det med deklarationer, kan dessa ses offentligt? Tänker att dom kanske kan se att man har kapitalunderskott och på den vägen lista ut att man betalar Mkt ränta?

Hur svårt kan det va? Säga att man inte är intresserad och be dom fara o flyga?o_O

Vad ska jag göra med det namnet?

Skicka ett mejl till dem, eller lägg upp en recension där personens namn framgår. Jag tror inte Sambla är glada över medarbetare som beter sig på det sättet. Att säljare försöker sälja och är lite "tjatiga" tycker jag att man får acceptera, men det här var ju över gränsen.

Jag måste få dela med mig av en erfarenhet som jag fick idag.
Jag märkte av en slump idag att Sambla dragit av pengar för sin trygghetsförsäkring. Detta efter att de inte kunnat förmedla ett lån efter ansökan hos dem i november 2020. Jag ansökte via Lendo därefter och fick Nystart Finans, ett mycket bra bolag med trevlig personal. Trots detta så var tydligen denna försäkring aktiv. Så jag har alltså betalat två trygghetsförsäkringar, en från Sambla och en från Nystart Finans. Jag kontaktade dem idag och responsen siom jag fick idag var både otrevlig, nonchalant och aggresiv. Samblas representant hävdade att detta är för gamla, existerande lån. Problemet är bara att Nystart Finans täckte alla mina existerande lån med sitt ihopbakslån. Det finns alltså inga andra lån att täcka. Jag har idag skickat in en elektronisk anmälan till Allmänna Reklamationsnämnden där jag kräver återbetalning av inbetalade premier mellan december 2020-februari 2021. Ett totalt oacceptabelt beteende.

Samma hände mig förra veckan, dom försöker fula till sig en förfrågan. Nu var jag också vaken och hann säga nej! men killen ger sig inte, tror jag sa nej 7 ggr men han verkar inte förstå.
Nu ringer de dagligen från olika nummer fast jag sagt att jag inte vill!!

Ni har inte försäkring via Sambla eller Nystart utan via ett försäkringsbolag. Dom får däremot provision utav bolaget dom har förmedlat försäkringen åt.

Med det sagt så håller jag absolut med er båda två. Tycker Sambla är helt värdelösa på allting.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp