Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Saldo, hur är dessa? Skickas något hem?

Nej missbrukad kredit kan man få på krediter som är synliga på de andra än UC.
Jag har själv en anmärkning som kallas för missbrukad kredit som jag fick för ett lån som de använde Creditsafe på.
Den sitter i 2 år och alla banker kan se den. Det var någon som skrev att den kan vara värre än en betalningsanmärkning.
Fel av mig. Detta gäller tydligen bara av de som använder UC

Jag fick ett meddelande från Saldo: Vi har skickat uppsägningsbesked för alla dina lån. Då uppsägningsbeskedet förfallit, överförs hela lånet till Svea inkasso ungefär en vecka efter förfallodagen. Det blir ingen betalingsanmärkning från oss om lånet överförs till inkasso och du kan kontakta dem om ny betalningsplan
Hej, en fråga, var det 3 missade betalningen som uppsägningen gjordes eller var det 4 månaden som man fick chans att betala ikapp? Mvh

Hej, en fråga, var det 3 missade betalningen som uppsägningen gjordes eller var det 4 månaden som man fick chans att betala ikapp? Mvh
Efter tre uteblivna månadsbetalningar fick jag möjlighet att betala inom några dagar, men tyvärr gjorde jag inte det. Krediten har därför överförts till Svea Inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp