Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sömnlös och rådlös

Känner mig slut i kropp och själ. Vet inte vad jag ska ta mig till. Har nästan 3 miljoner i skulder och kan inte längre betala för mig. Hamnar jag hos fogden eller söker skuldsanering blir jag av med mitt jobb.
Skulderna kommer dels från överkonsumtion men även att vi (min man och jag) varit snälla, blå ögda dumma i huvudet eller kalla det vad ni vill men vi har hjälpt andra som varit i den situation vi nu är i. Ja det var korkat men nu är det som det är. Vi har skulder upp över öronen som snart inte kan betalas längre. Jag vrider och vänder på allt, kan inte sova har ont i magen känner mig spysjuk hela tiden. Vi skulle behöva få en inkomst till på ca 20-25 tusen varje månad för att ens hejda ökningen av skuldbördan.
För några är sen försökte vi baka in lite av dom sämsta lånen i huslånet men fick blankt nej av vår bank, Med svansen mellan benen åkte vi hem och fortsatte på vår dåliga väg.
Hur orkar man vad gör man???
Innan någon frågar så vet jag att jag blir av med mitt jobb om jag hamnar hos fogden då det tas upplysning på mig varje år från jobbet.

Jag behövde bara skriva av mig lite då jag nästan sprängs av negativa känslor och ångest.

Beklagar situationen såklart .
Men en sak jag funderar på är just det här många skriver att man kan bli av med jobbet för skulder , stämmer det verkligen? Jag förstår när man söker nya jobb att arbetsgivaren har rätt att göra sina val men när man redan arbetar på företaget ?
Tycker när man söker runt på internet så säger de flesta sidor att de ej räknas som en grund för uppsägning.

Beklagar situationen såklart .
Men en sak jag funderar på är just det här många skriver att man kan bli av med jobbet för skulder , stämmer det verkligen? Jag förstår när man söker nya jobb att arbetsgivaren har rätt att göra sina val men när man redan arbetar på företaget ?
Tycker när man söker runt på internet så säger de flesta sidor att de ej räknas som en grund för uppsägning.
Ja, jag vet att jag blir av med jobbet om jag hamnade hos kronofogden. Jag har ekonomiansvar, och tillgång till internetbanken, för en organisation med miljonomsättning. Vad som skulle hända är att jag först skulle bli omplacerad till någon görtråkig tjänst, med förhoppningen att jag ska sluta. Det skulle upplevas som en alltför stor risk att ha kvar mig i tjänst. Sen att det på pappret skulle heta att jag blivit av med jobbet på grund av arbetsbrist eller något må vara hänt. Men då får jag bevisa det i tingsrätt, och arbetsdomstolen.

Senast ändrad:
Kan ni inte försöka hitta något extrajobb? Det finns en massa lediga jobb på distans. Själv har jag jobbat 100+60 % sen september 2022. Jobbigt, men värd varenda krona. Jag vägrar släppa skulderna till Kfm.

Jag sökte ju ett deltidsjobb och sa jag endast kunde kvällar o helger. Grundlön på 175 kr/t sen tillkommer ju ob såklart.

Jag sökte ju ett deltidsjobb och sa jag endast kunde kvällar o helger. Grundlön på 175 kr/t sen tillkommer ju ob såklart.behöver be
Nu har jag kollat alla annonser överallt men inte hittat nåt. Detta låter annars väldigt bra, var du tvungen att vara något på plats?

Nu har jag kollat alla annonser överallt men inte hittat nåt. Detta låter annars väldigt bra, var du tvungen att vara något på plats?
Jag var på plats första dagen såklart. Fick tilldelat dator samt utbildning. Sen blev det 3 veckors utbildning innan man gick ”live”. Åker till kontoret ca 1 dag varje 3 månad för att visa min goda vilja. Men i övrigt är allt online samt på Teams

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp