Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sökte samlingslån blev nekad

Ne alltså vad jag säger är att du har bättre förutsättningar om du delar hemmet och all dess tillhör med någon. Du behöver inte ta med någon i ansökan, sånt ser dom ditekt sen vid uc kontrollen om du är gift. Förlovad/sambo räknas inte. Dessa syns ej i en upplysning.
Som ja ungefär. Vi betalar 6000 i hyra.
När jag ( SJÄLV UTAN ATT DRA IN NÅGON)
så måste jag skriva min del av kostnaderna i boendet. 3000kr!! Alltså halva av allt. Detta gör att min ekonomi ser bättre ut än om jag levt själv troligtvis. Därmed är KALPEN också bättre vid ett lån genom UC. Men det är bara en liten parameter, mycket annat som ska passa in. Men det underlättar att vara gift. Och nej Man behöver inte skriva in frugan som medtagare lr annat, om ni inte själva vill ha medsökande i lånet.

Att vara gift ger något bättre kreditbetyg också.
Kan tänka mig att kreditbetyget brakar rejält första året efter en skilsmässa.

Det spelar ingen roll om du inte tar med frugan. Det ser dom ändå om du e gift lr ej.
är man gift vill de veta vilken del i boendekostnader du betalar. Är du inte gift så räknas ju totala boendekostnader.
Vid icke gift så blir också kalpen högre. Vid gift förbättras kalpen eftersom allt som tillhör ett boende räknas i ett snitt delat på 2. Skriver du att din del av boende är 5000 och bor själv så är det 5000. De kan väl kolla upp om boendet stämmer om de vill.
Varje gång jag ska söka så skriver jag min del (3000kr) vi betalar 6000 för vårt boende, men de vill bara veta min del.
Äh, jag ger upp att försöka förklara. Att vara gift och göra en låneansökan förbättrar inte alltid förutsättningarna helt enkelt.

Äh, jag ger upp att försöka förklara. Att vara gift och göra en låneansökan förbättrar inte alltid förutsättningarna helt enkelt.
Inte sagt att det ALLTID förbättrar.
men rent ekonomiskt så förbättrar det din kalp varse sig du vill lr ej.
och det är den som också betyder lån lr ej lånbeviljad.

Här är också svaret från min bankman om när ja funderar på att dra ihop några lån

så kanske du förstår att gift stärker dina chanser. Inte ALLTID, men stärker.

Bilagor

• D30B4D3F-CC50-4DB9-9096-BC7DBAB8A420.jpeg
    D30B4D3F-CC50-4DB9-9096-BC7DBAB8A420.jpeg
    115.1 KB · Visningar: 118
Här är också svaret från min bankman om när ja funderar på att dra ihop några lån

så kanske du förstår att gift stärker dina chanser. Inte ALLTID, men stärker.
Där dök det ordet upp igen. "min bankman"
Bankerna har gjort ett fenomenalt jobb i att sälja in det begreppet som någon sorts välgörenehetsperson eller opartisk rådgivare av något slag.
Det är en försäljare, inget annat, en försäljare av bankens tjänster. "min bankman" har inte ditt bästa framför ögonen, han har bankens/aktieägarnas bästa att se till..
Så fick jag säga det. Igen:)

Där dök det ordet upp igen. "min bankman"
Bankerna har gjort ett fenomenalt jobb i att sälja in det begreppet som någon sorts välgörenehetsperson eller opartisk rådgivare av något slag.
Det är en försäljare, inget annat, en försäljare av bankens tjänster. "min bankman" har inte ditt bästa framför ögonen, han har bankens/aktieägarnas bästa att se till..
Så fick jag säga det. Igen:)
...med generösa erbjudanden om du även startar ett fondsparande i deras fonder.
"Vi här även en framgångsrik pensionsförsäkring!"
"Funderar du på att sälja din bostad? Vi har mäklartjänster!"
Osv osv

Inte sagt att det ALLTID förbättrar.
men rent ekonomiskt så förbättrar det din kalp varse sig du vill lr ej.
och det är den som också betyder lån lr ej lånbeviljad.
Inte på en bolåneansökan, där det stjälper ordentligt om man är gift och vill stå ensam på fastigheten och bolånet. Men nu gäller inte frågan i Ts bolån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp