Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sökte samlingslån blev nekad

Storbankerna är värdelösa på det sättet. Du skulle kunna kolla ifall du kan flytta på bolånet och höja samtidigt. Kolla in på länsförsäkringar bolånekalkyl. Du kan se ifall kalkylen går ihop om du höjer lånet. Har du nyligen gjort en värdering på bostaden?

Det var lite märkligt sagt utav banken kan jag tycka. Att få ut 300 på huset hade ju fått ner dina blancolån väldigt mycket.
Håller med mycket lustigt uttalande vad är det för bank? Be om att få prata med någon annan där :)

Jag är inte lika förvånad över att du inte fick något. 10 FF är trots allt nästan en ansökan i månaden. Inte katastrofalt betyg men inte bra heller. När togs din senaste UC? I ditt fall är det nog rätt mycket som spelat in: antal ff, att du redan har lån hos de banker som ”vanligtvis” beviljar, rätt låg inkomst sett till skuld och kanske att du gjorde ansökan för tätt inpå din senaste uc? Väntar du ett halvår så blir det nog ett annat utfall ska du se!

Gift ? Det spelar in i kalpen
För allt är halva då

2x årsinkomst i lån, många ff. Men kan tycka du borde få nått bud, är ju dock remember och collector som brukar ge vid lite sämre förutsättningar och de har du ju redan. Du får kämpa på och få ner ff och betala ner så mycket du kan sen testa igen.
Hej. Vill lära mig men hur kom du fram till 2x årsinkomst i lån? Fick de till betydligt mer..

Det har angetts 690 i blanko, 396 årsinkomst… så en bra bit under 2x årsinkomst. (88%)
man räknar inte med bolånet.
Eller har jag missat något mer lån?

Jag är inte lika förvånad över att du inte fick något. 10 FF är trots allt nästan en ansökan i månaden. Inte katastrofalt betyg men inte bra heller. När togs din senaste UC? I ditt fall är det nog rätt mycket som spelat in: antal ff, att du redan har lån hos de banker som ”vanligtvis” beviljar, rätt låg inkomst sett till skuld och kanske att du gjorde ansökan för tätt inpå din senaste uc? Väntar du ett halvår så blir det nog ett annat utfall ska du se!
Ska testa till våren att söka igen då försvinner 5st och dom andra 5 är över 6 månader så det kanske går vägen

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp