- Meddelanden
- 675
- Mottagna reaktioner
- 299
- Poäng
- 447
Vill någon utveckla varför?Enig. Värsta som finns.
Vill någon utveckla varför?Enig. Värsta som finns.
Alltså enligt mig pga att de ringde mig förra året i juni när jag satt i ren och skär ångest över hur allt med ekonomin var. Vi pratade och de verkade så övertygande, det var inga problem att samla mina skulder. De skulle fixa det, krävdes bara en uc. Jag grät och sa att ni får verkligen inte ta en uc om ni inte tror att ni kan hjälpa mig. Förklarade ALLA skulder, hur mycket, hur många ff osv som jag hade redan.Hej, tänkte söka hos Nstart om några månader. Varför är dom dåliga?
Vill någon utveckla varför?
Tack för svar Undviker nog men bra om man inte får annat och hsr lön på 40600 kr ej spel annat än 2 Bingolotter till jul och 2 triss varje månad nekas man då?Punkterna 1 till 5 samt 9-10 stämmer inte alls. Man kan tex logga in via BankID mm.
Kan bekräfta min erfarenhet med dem:
Man söker ALDRIG direkt till dem. Gör det via en låneförmedlare.
Det stämmer att räntan är hög men inte alltid 20-25%. Min var 14%.
De finns när förarna är stängda, om man har massor av inkasso, skulder, avbetalningsplaner, betalningsanmärkningar osv. Så ja, man kan vara tacksam ändå att samla allt skit och betala en summa bara. Själv betalade jag ca 11 000kr varje månad. Blev ca 3 200kr när jag samlade hos Nystart.
Men:
Du måste ha en stabil bra inkomst (hade ca 24 000kr/mån efter skatt då), så att de inte kräver en medsökande.
De kan vara väldigt otrevliga, kan t.o.m. trycka ner folk, stenhårda med spel historik men kan garantera er att det går att bli beviljad om man visar att man har bra koll och kontroll över sin egen ekonomi, om man blir beviljad. Snacka siffror bara och ljög aldrig. De tappar förtroendet och det blir nej.
Jag hade faktiskt en dålig erfarenhet med dem vid den första gången och tänkte fy fan aldrig i livet igen men efter ca ett år sökte jag via Lendo, fick endast erbjudande från dem. Var totalt hopplös. De ringde och fick nej att jag behöver en medsökande så det blev inget. Jag var totalt desperat. Ja, jag började gråta efter samtalet haha. Men sen ringde jag efter två dagar, pratade med en ung annan kille som sa att jag redan fick ett svar, men förklarade att för fan här är min lön, hyran mm och jag samlar jag kommer t.o.m. spara.
Sen gick han via mina inkomster och skulder mm och tyckte hmm ok ja du har rätt det fin S ett utrymme och självklart vi löser alla dina skulder booooom kan inte förklara min glädje, de har räddat mig från att bli vräkt från min lägenhet helt enkelt. Hade obetalda hyror men jag S inget om det. Kan nån gång skriva mer detaljer hur det gick med dem.
Så man kan bara bli glad om man har en liknande situation, skiter i räntan om man sänker ner månadskostnaden otroligt mycket. Sen söka ett annat lån när förutsättningarna blir bättre, efter1-2 år kanske.
En tillfällig lösning när ALLA, på riktigt alla, säger nej. Tror att nån gg i Lyxfällan har de rekommenderat Nystart.
Tack för svar Undviker nog men bra om man inte får annat och hsr lön på 40600 kr ej spel annat än 2 Bingolotter till jul och 2 triss varje månad nekas man då?
Skönt du fick en chans och samla, ibland är ett dåligt lån ändå bättre än flera dåliga.
Ska berätta för mamma tänker jag och hoppas kunna få någon lösning..Kan man avvakta ca 6 månader och överleva så gör det istället för att söka hos dem. Även om man planerar att flytta lånet efteråt men då förlorar man mycket på Nystsrts ränta. Man ska vara försiktig och försök gör en preliminär kalkyl för att det inte är alltid en bra affär att ta en tillfällig lösning och sen flytta till ett billigare lån som man tror.
Jag säger helst undvik och ha lite tålamod. Vet inte hur mycket du betalar för andra skulder men med din lön så avråder starkt.
Ja, det kan räknas som spel och de brukar säga att man får vara spelfri för sex månader men do beviljar ändå om man har bra marginal, kalkyl mm. Hyran tex osv. Beror mycket på vem man pratar med.
Ja, det var så skönt. Tack!
Ska berätta för mamma tänker jag och hoppas kunna få någon lösning..
Tack för du svarade så detaljerat