Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sökte precis lån via Lendo

Jo jag sökte om 350 000:- men kan prova sänka imorgon via Lendo.
Jag fick ett erbjudande om 100tkr från banky med över 30% ränta och dom ville ha en borgeman. ]
Ja, du kommer alltid få från skiten Banky nu. Du har en vecka på dig sen du sökte via Lendo. Du kan ringa och be dem sänka hur många gånger som helst: samma UC kommer gälla och inga extra FF. Börja med 100 sen 50. Håller tummarna

Prova inte mer. Du får inget erbjudande. Du kan däremot ringa Lendo istället och be dem sänka ner beloppet. Du har en liten chans kvar så att andra långivare kommer med ett erbjudande, men det ska vara riktigt radikalt: om du ansökt tex 400 000kr och be Lendo att ändra beloppet till Max 100 eller även 50 000kr
Jag vill inte ge dig stora förhoppningar men du kan vara säker att du får minst 1 erbjudande som tyvärr är skit: Banky
Det hade nog varit mer görbart om det inte sökts via advisa också.

Det hade nog varit mer görbart om det inte sökts via advisa också.
Exakt, men han har fortfarande bra chanser att få okej erbjudand under juli tex. Antal ff är inte få påverkande som krediter. Han har Ferratum som absorberar enormt mycket siffrorna. Betalar han av krediten blir betyget otroligt bättre.

Denna karusell tar aldrig slut.
Har kämpat sedan i Juli år 2022 för att få ner mitt uc betyg från 31,7% tom idag stod det på 3,3%.
Hade en förhoppning om att få ett samlingslån beviljat men ser dessvärre ut som att det inte kommer att gå..

Nuvarande lån är
Risicum 80000:- 2189:-/mån
Avida 45000:- 1000:-/mån
Ferratum (kredit) 30000:- 1200:-/mån
Resurs Ellos 27700:- 1000:-/mån
Resurs Gekås (kredit15000:- minst 500:-/mån
Billecta inkasso 20100:- 1400:-/mån
Fairlo 4600:- 400:-/mån
Alla dessa har hög ränta.

Har ett lån på Ica banken sedan tidigare på 334000:-, räntan där med höjs hela tiden pga inflationen.

Har ingen lånförsäkring på något av dessa.

Årsinkomst 2021 = 349000:-

Hur ska jag bete mig?

Hade jag varit dig hade jag kört snöbollen.
Precis som ovan: försök bli av med ferrarum.

Några steg som förhoppningsvis kommer hjälpa dig:
- Fairlo: hur mkt låneutrymme har du? Hoppas inte 5000kr då kan du inte njuta mkt.
10.000 eller 20.000 ta dom. Fairlo är schysst med månadskostnader.
- Ring eller kolla på mina sidor hos andra blanco om du kan få månadsfria. Samla och betala till Ferratum.
- Hur ser skatteåterbäring ut? Tillbaka?

Fairlo är tyvärr bara 5000:-
Jag får 17500:- tillbaka i Juni.
Jag tycker att jag har försökt allt men får ringa runt imorgon till diverse aktörer som jag har lån hos. Jag har ingen försäkring på någon av lånen, känns som att det vore enklare då.

Fairlo är tyvärr bara 5000:-
Jag får 17500:- tillbaka i Juni.
Jag tycker att jag har försökt allt men får ringa runt imorgon till diverse aktörer som jag har lån hos. Jag har ingen försäkring på någon av lånen, känns som att det vore enklare då.

Förstår. Du kommer kanske få 800-1000kr från Fairlo i juni/juli. Förstår också att man vill behålla en summa från skatteåterbäring för säkerhetsskull om man kommer ha betalningssvårigheter men hoppas att du fokusera på att betala av skulden. 10.000kr kanske till Ferratum om ditt betyg kommer vara under 9, men tänk på att det kan ta 2 månader innan du ser kreditens uppdateringen.

Jo jag vill bli av med så mkt jag kan. Men jag hade 3,3% idag när jag sökte så känns tungt nu.

Jo jag vill bli av med så mkt jag kan. Men jag hade 3,3% idag när jag sökte så känns tungt nu.

Orkar du fortfarande med månadskostnaderna? Tror du ligger vid 10000kr/månad. Förstår att det är tight men hoppas att du överlever.
Hur är årsinkomst 2022 nu? Hyran, barn. Detta räknas också.

Är sjukskriven sedan januari pga utmattningssyndrom och ångest. Har börjat jobba 25% förra veckan och börjar 50% nästa vecka. Skattejämkar 17%

Inkomster:
Lön: 26670:- grundlön
Ob tillkommer för kvällar och helger

Avdrag lön: fackavgift 510:-
Barnförsäkringar 531:-

Barnbidrag 1000:-
Underhåll 2200:-
Bostadsbidrag 1375:-
Omvårdnadsbidrag 1900:-

Hyra: 7000:-
El: Har direkt el så den räkningen varierar månad till månad. Bundet på 68 öre tom september 2024. Mellan 2500-3000 på vintern, kommer bli mindre nu i vår/sommar.
Internet: 319:-
Telefonabonnemang: 449:- + 250:-
Förskola 533:-
CSN 622:-

Ridskoleavgift 1650 + 1900 per termin.

Får du inget svar imorgon så jag rekommenderar att du kontaktar Nystart först innan du går vidare med Lendo om sänkt belopp.
Gör så här i förväg:
Skriv ner alla dina lån , krediter, inkasso. Den totala skulden och den totala månadskostnaden.
De har hög ränta men ändå, mkt bättre att betala en summa som kan ligga mellan 3500 och 4500. Du måste ha koll på läget och din ekonomi, förklarar att om du samla hos dem do kommer du spara x summa . De kommer kräva en medsökande men förklara att du kan klara dig själv. De kommer se dina banktransaktioner, alltså lön, hyra mm så försök inte ljuga. Problemet är att du har Ica lån. Vet inte om Nystrat vill lösa resten.
De har iaf hjälpt mig nån gg när jag ringde och motiverade. Fick 0 erbjudande då på Lendo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp