Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sökte precis lån via Lendo

Vänta till imorgon! Vissa banker ger bara erbjudande vardagar. Ha lite is i magen.

Nä ett kasst från banky 100tkr med över 30% ränta + borgeman.

Hade 3 st ff kvar. Går ut i april, maj och juli.

Nu har jag slösat bort 2 st idag

Nä ett kasst från banky 100tkr med över 30% ränta + borgeman.

Hade 3 st ff kvar. Går ut i april, maj och juli.

Nu har jag slösat bort 2 st idag
Aldrig förstått att det slösas med uc..
Har du ordnat 2 förfrågningar i dag och inte fått några vettiga erbjudanden misstänker jag att läget kommer vara ungefär samma i juli när dina 3 gamla förfrågningar gått ut.

Aldrig förstått att det slösas med uc..
Har du ordnat 2 förfrågningar i dag och inte fått några vettiga erbjudanden misstänker jag att läget kommer vara ungefär samma i juli när dina 3 gamla förfrågningar gått ut.
Man blir som desperat och frustrerad liksom så man försöker på alla sätt och vis. Därav två onödiga förfrågningar idag

Man blir som desperat och frustrerad liksom så man försöker på alla sätt och vis. Därav två onödiga förfrågningar idag
Hur kunde det bli två? Menar du att du ansökt Lendo och sen Advisa tex?
Den andra ff blockeras automatiskt så du vet. Alltså ingen har tittat på din ansökan. Det blir möjligt att göra så efter en vecka men ja, du har iaf slösat 1 ff.

Ja precis. Jag sökte först hos Lendo och sen Advisa.
Aha okej, så då är inte Advisa ff registrerad menar du?
Får prova igen om en vecka då med ett lägre belopp.

Hej.
sökte precis ett samlingslån via Lendo.
Jag fick en massa förfrågningar via Bisnode.
Det ska väl tas via uc?
Tyvärr så är det. Minst 4 Bisnode varje gång man ansöker via Lendo tex. Nu kan du tyvärr glömma om Fairlo, Wästgöta också.
Man bör tänka taktiskt nästa gång. Har man bra förutsättningar och nästan 0 ff på Bisnode då är det bättre att börja med Fairlo, Wästgöta. De bästa Bisnodes lån som finns i marknaden och som ger större chansen till att samla tex. Resten är skit med skit ränta.
Får man avslag från Wästgöta då kan man vända sig till Lendo och bränna ner mer Bisnodes ff även om man tänker på 1 UC.
Tyvärr står det inte tydligt hos Lendo mm. Jag förstår att systemet lurat dig. Som nån här skrivit att det har alltid varit så, men den här nån har inte förtydligat och det kan jag göra det till dig och andra nu: systemet har alltid lurat oss, konsumenter.

Ja precis. Jag sökte först hos Lendo och sen Advisa.
Aha okej, så då är inte Advisa ff registrerad menar du?
Får prova igen om en vecka då med ett lägre belopp.
Den är tyvärr registrerad men den gick inte igenom. Alltså systemet är hårt: en extra registrerad UC men blockerad samtidigt så ingen långivare har tittat på den överhuvudtaget, kommer inte göra det heller.
Om du ringer Advisa imorgon så de ger samma information till dig: att de kan se att du har ansökt via Lendo och att du nu har två ff under samma dag.

Prova inte mer. Du får inget erbjudande. Du kan däremot ringa Lendo istället och be dem sänka ner beloppet. Du har en liten chans kvar så att andra långivare kommer med ett erbjudande, men det ska vara riktigt radikalt: om du ansökt tex 400 000kr och be Lendo att ändra beloppet till Max 100 eller även 50 000kr
Jag vill inte ge dig stora förhoppningar men du kan vara säker att du får minst 1 erbjudande som tyvärr är skit: Banky

Senast ändrad:
Jo jag sökte om 350 000:- men kan prova sänka imorgon via Lendo.
Jag fick ett erbjudande om 100tkr från banky med över 30% ränta och dom ville ha en borgeman. ]

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp