Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sökte på Zmarta

Hej,

Läser en hel del här och uppskattar verkligen all information som folk delger sig.

Tänkte bara dela med mig själv att jag sökte ett samlingslån på 300 000 i torsdags 2021-11-04 genom zmarta och fick följande erbjudanden:

Mina Förutsättningar:
Årsinkomst: 463 900
Underskott: 68 400
Förfrågningar: 14st
UC: 15,45%

Bolån: 1 327 646

lån som syns på UC:
ICA Banken: 205 062
Collector: 482 514
Thorn: 14 372
Ferratum :30 000
Credway: 30 000

Lån utanför UC:
Farilo Lösa: 30 000
Farilo Varda: 30 000
P.F.C: 10 000
HolmBank: 25000
Slantar: 10 000
SmsPengar: 30000
Klarna 50 000

Marginalen Bank - 300 000kr - Lösenkrav 186 000 - Effektiv ränta 5.24% - 12år
BankNorwegian - 218 000kr - kommer inte ihåg lösenkrav (kan inte se nu) - Effektiv ränta 13.89% - 15år
Komplett Bank - 300 000kr - kommer inte ihåg lösenkrav (kan inte se nu) - Effektiv ränta 11.7% - 15år
Remember - 300 000kr - kommer inte ihåg lösenkrav (kan inte se nu) - Effektiv ränta 8.44% - 15år

Jag valde marginalen som löste
Credway, Slantar, Thorn, Smspengar och 100 000 på ICA (skickade bara med den senaste fakturan och de lösta allt mellan varandra utan mig)
(de ville inte lösa Ferratum eftersom den inte gick under finansinspektionen)
Resterande summa ligger som kommande imorgon hos min bank.

Någon som vet hur det fungerar med ICA när jag betalt in extra. Sänker de månadskostnaden eller är det tiden på lånet som går ner?
Sitter och klurar lite hur jag ska fördela de 122 000kr som kommer in för att få till det smidigast

Hej,

Läser en hel del här och uppskattar verkligen all information som folk delger sig.

Tänkte bara dela med mig själv att jag sökte ett samlingslån på 300 000 i torsdags 2021-11-04 genom zmarta och fick följande erbjudanden:

Mina Förutsättningar:
Årsinkomst: 463 900
Underskott: 68 400
Förfrågningar: 14st
UC: 15,45%

Bolån: 1 327 646

lån som syns på UC:
ICA Banken: 205 062
Collector: 482 514
Thorn: 14 372
Ferratum :30 000
Credway: 30 000

Lån utanför UC:
Farilo Lösa: 30 000
Farilo Varda: 30 000
P.F.C: 10 000
HolmBank: 25000
Slantar: 10 000
SmsPengar: 30000
Klarna 50 000

Marginalen Bank - 300 000kr - Lösenkrav 186 000 - Effektiv ränta 5.24% - 12år
BankNorwegian - 218 000kr - kommer inte ihåg lösenkrav (kan inte se nu) - Effektiv ränta 13.89% - 15år
Komplett Bank - 300 000kr - kommer inte ihåg lösenkrav (kan inte se nu) - Effektiv ränta 11.7% - 15år
Remember - 300 000kr - kommer inte ihåg lösenkrav (kan inte se nu) - Effektiv ränta 8.44% - 15år

Jag valde marginalen som löste
Credway, Slantar, Thorn, Smspengar och 100 000 på ICA (skickade bara med den senaste fakturan och de lösta allt mellan varandra utan mig)
(de ville inte lösa Ferratum eftersom den inte gick under finansinspektionen)
Resterande summa ligger som kommande imorgon hos min bank.

Någon som vet hur det fungerar med ICA när jag betalt in extra. Sänker de månadskostnaden eller är det tiden på lånet som går ner?
Sitter och klurar lite hur jag ska fördela de 122 000kr som kommer in för att få till det smidigast

De flesta sänker månadskostaderna, jag vet inte hur ica gör. Men räkna med att få jobba lite innan dom godkänner inbetalningen. Ica har inte gjort sig känd för smidighet .

De flesta sänker månadskostaderna, jag vet inte hur ica gör. Men räkna med att få jobba lite innan dom godkänner inbetalningen. Ica har inte gjort sig känd för smidighet .
Hej,

Tack för svar. Får vänta in och se hur de gör då
Har räknat med att få jobba på det men insättningen från Marginalen har kommit + dragits med rubriken "Extraamortering Lån" så de har kanske förenklat det nu :)

Hej,

Tack för svar. Får vänta in och se hur de gör då
Har räknat med att få jobba på det men insättningen från Marginalen har kommit + dragits med rubriken "Extraamortering Lån" så de har kanske förenklat det nu :)

Dom brukar ska ha en väldig massa underlag var pengarna kommer från.
Det vore ju möjligt att du säljer av något hekto cannabis och får pengar swishade och sen gör du inbetalning med texten "extraamortering lån"
Innebär ju inte att det var helt ok pengar liksom

Dom brukar ska ha en väldig massa underlag var pengarna kommer från.
Det vore ju möjligt att du säljer av något hekto cannabis och får pengar swishade och sen gör du inbetalning med texten "extraamortering lån"
Innebär ju inte att det var helt ok pengar liksom

Det är inte jag som gjort inbetalning utan det är Marginalen själva som betalat direkt till ICA

Det är inte jag som gjort inbetalning utan det är Marginalen själva som betalat direkt till ICA
I Icas värld vet jag inte om det blev bättre än egen betalning. Du märker väl om dom hör av sig, finns flera som haft riktigt jobbig upplevelse

I Icas värld vet jag inte om det blev bättre än egen betalning. Du märker väl om dom hör av sig, finns flera som haft riktigt jobbig upplevelse
ser ut så här

Men får se vad som händer

Bilagor

• ica_drag.PNG
    ica_drag.PNG
    17.1 KB · Visningar: 169
Grattis till ett så pass bra lån trots dina förutsättningar! Sökte du bara på 300k eller var det vad du kunde få som mest?

Ica kommer att sänka din månadskostnad vid extra inbetalning.

Äsch, skicka bara skuldebrevet från marginalen till Ica så löser det sig. Tar längre tid än hos banker som inte vill ha underlag men massa underlag och krångel är det inte.

Man kanske skulle provat Zmarta nästa gång, alltid kört lendo.

Grattis till ett så pass bra lån trots dina förutsättningar! Sökte du bara på 300k eller var det vad du kunde få som mest?

Ica kommer att sänka din månadskostnad vid extra inbetalning.

Äsch, skicka bara skuldebrevet från marginalen till Ica så löser det sig. Tar längre tid än hos banker som inte vill ha underlag men massa underlag och krångel är det inte.

Tack så mycket. Ja det var klart över förväntan satt och hoppades att få under 15% i alla fall.

Jag sökte på 300 000 så i efterhand skull jag kanske ha sökt mer, men detta ändrar en hel del i mina månadskostnader. Betala av de dyra ich spärrar mig så fort jag kan efte det.

Loggar jag in på ICA nu så har de dragit bort summan på lånet på första sidan men går jag in på lånet så står den gamla. Får se hur det ser ut imorgon.
Låter bra hade räknat på att den skulle vara samma men kortare tid så då blir det ju mer att lägga på andra amorteringar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp