Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sökte på sambla och fick 30k hos plus 1

Sökte på sambla och fick 30k hos plus 1. Stod klart och tydligt på sambla att beloppet är godkänt utan medsökande. Kan plus1 kräva medsökande ändå? Trots att det ska vara godkänt utan medsökande?

Det är alltså ett privat lån via plus1. Inte samlingslån.

En rådgivare ska ringa imorgon?

404 k årsinkomst
6 anmärkningar (4 försvinner i år)
Inga skulder.
Hur har det gått? Har dom ringt dig idag?

Trots att på sambla stod det att beloppet var godkänt utan medsökande?
Rätt säker på att det är en av Nstarts säljpitchar att skriva så för att därefter begära medlåntagare.
Står antagligen något i det finstilta om detta.

Ska tillägga att de krävde medsökande när jag sökt direkt hos dem för cirka 3 veckor sedan. Men när jag sökte hos sambla så stod det att de inte behövde medsökande.

Det var för att samla lån. Nu är det privat lån

Ska jag oroa mig?
När du söker via Sambla är det flera låneföretag som budar om få till en deal, då måste Nstart sticka ut från mängden. Detta gör dom genom att skiva ”utan medlåntagare”.

När du söker direkt hos låneföretagen är du redan i deras nät utan konkurrerans från andra låneföretag. Då får du besked direkt

Är inte det falsk marknadsföring?
Lite men dem kan ju alltid hävda att upplysningen såg bra ut men sen när dem kollade mer noggrant och ditt konto så kände dem att dem behövde kräva medsökande

Lite men dem kan ju alltid hävda att upplysningen såg bra ut men sen när dem kollade mer noggrant och ditt konto så kände dem att dem behövde kräva medsökande
Precis som du säger så krävde de medsökande. Trots att det var tydligt att dem inte behövde medsökande på sambla.
Fläckfritt konto utdrag med tusenlappar över varje månad. Ändå anser dem att jag behöver en medsökande

Precis som du säger så krävde de medsökande. Trots att det var tydligt att dem inte behövde medsökande på sambla.
Fläckfritt konto utdrag med tusenlappar över varje månad. Ändå anser dem att jag behöver en medsökande
Försökt med dem några gånger förr i tiden med blir alltid samma sak :(

Tycker du borde klaga till Sambla. Kommer ju inte hjälpa dig få lånet hos dom men eftersom dom alltid behöver medlånstagare borde det stå direkt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp