Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sökt samlingslån är det vettigt med rak amortering ?

Ännu en gång. Jag har tydligen läst en gammal vilkors dokument. Det är annuitetslån.
Ska nog själv lägga om mitt lån inom kort.

Går bra nu ;)
Ja det är väl nackdelen med annuitetslån om man lägger om lånen vart efter.
Har nog förlorat ganska mycket på detta innan tyvärr.

Kommer säkert söka igen på nytt sen när man har 0 FF men som sagt räntan kommer ju inte bli så mycket bättre ändå om jag nu får Ica lånet.
Så kommer ju inte vara värt att byta bank då.

Har själv 8,03 % så kommer lägga om lånet om några månader. Förlorar några hundralappar nu men sparar 1000 lappar i slutändan.

Fortfarande inget från Wasa eller swedbank.

Ramla in ett förslag från FELLOW FINANS inatt på 100k 12,87%.
Fast det bara är Wasa och swedbank som står som väntande.

Fortfarande inget från Wasa eller swedbank.

Ramla in ett förslag från FELLOW FINANS inatt på 100k 12,87%.
Fast det bara är Wasa och swedbank som står som väntande.
Vänta ut dom.

Inne på 3dagen nu och fortfarande inte ett ljud. Dem på Advisa sa att det är ovanligt att det tar så här lång tid och oftast innebär det det att långivarna inte kommer lämna något erbjudande då.

Så kommer nog välja Ica banken nu och hoppas på att det flyter på med signering samt lösenkrav.

Inne på 3dagen nu och fortfarande inte ett ljud. Dem på Advisa sa att det är ovanligt att det tar så här lång tid och oftast innebär det det att långivarna inte kommer lämna något erbjudande då.

Så kommer nog välja Ica banken nu och hoppas på att det flyter på med signering samt lösenkrav.

När jag sökte var det 5st som inte hade lämnat efter drygt 24h så tog mig friheten å ringa dom själv. Angav bara personnr å fick veta direkt dom avböjt. Konstigt nog försvann dom aldrig i ansökan. Blev onödig väntan pga det

Ja har inget kommit nu är det nog bara att köra

Stod att Räntan var 3,99% på avtalet så det får man väl vara nöjd med.

Santander erbjöd sig att sänka räntan på mina lån men dem kunde inte matcha Ica bankens.

Hoppas att allt går smidigt nu bara.

Tack har dock inte signerat något än så ska inte ropa hej än.

Hur som helst så är det fortfarande sjuka summor man betalar för att få låna pengar.

Ica tar 100.149 kr i enbart ränta.
BN tar 641.021 kr i enbart ränta.
BN är några riktiga kräk :(

Hur lång tid brukar det ta med Ica banken tills allt är klart och pengarna är utbetalade till kund och i det här fallet till min andra bank ?

Jag har skrivit under avtalet och även fyllt i gällande autogiro. ( allt digitalt )
Idag kunde jag logga in på deras internetbank och se att dem skapat ett konto dock fanns inte lånet med.

Det jobbiga var ju att santander behövde veta vilket datum pengarna skulle betalas in för att kunna ge mig rätt ”slutsumma”.
Jag drog bara till med ett datum så jag gissar på att lånet inte kommer nollas helt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp