Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka Skuldsanering

Hej!

Jag har i dagsläget ca 550K i Skulder på KF
Ca 120 000 är från Brottsmål (bedrog ett företag på pengar)
385.000 är Skulder i form av lån/krediter o allt sånt
(Jag är 23 och gjorde en jävla massa dumt i ung ålder)

Min fråga är, Kan jag söka skuldsanering endå, och vad händer då med Brottsmål, Räknas de in eller prioriteras de att betalas av först?

Är då inte dömd för de gällande de 120.000 utan de valde att inte göra en polisanmälan gentemot att de skickar in ett Kronofogde krav

Går det att få Skuldsanering på 3 år utan att man har barn eller liknande?

Du tror inte det går att betala av ändå? (Undrar bara.)

Som det ser ut nu, nej.

Inkomst på ca 19K efter skatt.
De drar 7500 / månad .
Äts upp av ränta etc

Då kan du nog få skuldsanering, men kanske inte än. Prova att söka nu och igen om ett år om det inte gick.

Hej!

Min fråga är, Kan jag söka skuldsanering endå, och vad händer då med Brottsmål, Räknas de in eller prioriteras de att betalas av först?

Är då inte dömd för de gällande de 120.000 utan de valde att inte göra en polisanmälan gentemot att de skickar in ett Kronofogde krav

En skuldsanering är alltid fem år. Däremot kan betalplanen vara kortare. Men inte ens alla med barn får kortare betalplan.

Gör testet på KFM först och främst. Är ju inga garantier men en fingervisning.

Blir väl ett dilemma för dig med "stölden" oavsett om det är polisanmält eller inte.

Kanske krävs det en dom för att de skall se negativt på det men det borde räcka med dina ord om det?

Och man skall ju uppge orsakerna till lån mm.

Hej!

Ja du kan söka.
Alla skulder inklusive brottsrelaterat ingår. Det prioriteras inget. Alla får lika stor andel av sina fordringar betalda.

Skuldsanering är på 5 år men betalplan kan vara kortare, det krävs inte barn för det.

Är inte sannolikheten minimal att få skuldsanering i det här läget dels för att skulden är så pass låg sett till personens ålder men framförallt för att så stor del utav skulden utgörs utav ett brott?

Är inte sannolikheten minimal att få skuldsanering i det här läget dels för att skulden är så pass låg sett till personens ålder men framförallt för att så stor del utav skulden utgörs utav ett brott?
Jo det borde vara så

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp