Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka samlingslån på ca 350.0000 med följande förutsättningar

Nuvarande inkomst 47.000 per månad (40.666 deklarerat 2020)
Underskott av kapital 76.000
Betyg på minUC 0,92
1 ff på UC som försvinner den 4:e dec.

Blanco (några olika) 231.000
Utnyttjade krediter 102.000
Utanför UC 12.000
Billån 448.000
Bolån 2.098.000 (delas med min fru)
11 krediter på 8 kreditgivare

Vill samla blanco, de 12000 utanför UC och krediter i ett fördelaktigare lån. Så ungefär 350.000. Billånet har redan riktigt bra ränta.
Var ska jag söka och vilken strategi ska jag ha? Kommer jag kunna få ett samlingslån på hela den summan tror ni?

Tack för svar :)

Lendo, du borde få 10talet erbjudanden med okej villkor första 2 minuterna.
Förutsatt att billånet verkligen är ett billån, och inte ett privatlån som gått till att köpa en bil. Bilen måste ha gått lös på minst 560000, vad är det för rolig kärra?
Om billånet är ett privatlån, alltså vanligt blancolån är det inte fullt så säkert att du får bra erbjudanden.

Lendo, du borde få 10talet erbjudanden med okej villkor första 2 minuterna.
Förutsatt att billånet verkligen är ett billån, och inte ett privatlån som gått till att köpa en bil. Bilen måste ha gått lös på minst 560000, vad är det för rolig kärra?
Om billånet är ett privatlån, alltså vanligt blancolån är det inte fullt så säkert att du får bra erbjudanden.

Billånet är ett vanligt billån från DNB med bilen som säkerhet. Tesla model 3 :) Kör ganska mycket så skönt att slippa bensinräkningarna.

Skönt att höra att det borde gå att lösa lånen. Varför Lendo och inte Advisa eller Zmarta?

Billånet är ett vanligt billån från DNB med bilen som säkerhet. Tesla model 3 :) Kör ganska mycket så skönt att slippa bensinräkningarna.

Skönt att höra att det borde gå att lösa lånen. Varför Lendo och inte Advisa eller Zmarta?

Jag har förstått det som att Lendo är minst benägen att ringa och jaga en i efterhand om att göra nya ansökningar och liknande.
Advisa slutar aldrig ringa och smsa, Zmarta är jag osäker om du får se alla de erbjudanden du får, jag tror det är dom som bara väljer ut det bästa, eller det dom tycker är det bästa.

Jag har förstått det som att Lendo är minst benägen att ringa och jaga en i efterhand om att göra nya ansökningar och liknande.
Advisa slutar aldrig ringa och smsa, Zmarta är jag osäker om du får se alla de erbjudanden du får, jag tror det är dom som bara väljer ut det bästa, eller det dom tycker är det bästa.

Okej, tack för svar. Jag få se om jag skickar in en ansökan idag. Hur många år bör jag ta det på? Är det en nackdel i ansökan att ta det på en längre (15år) period?

Okej, tack för svar. Jag få se om jag skickar in en ansökan idag. Hur många år bör jag ta det på? Är det en nackdel i ansökan att ta det på en längre (15år) period?
Kalkylmässig är det en fördel.
Sen kan det vara klokt att betala av fortare förstås

Möjligen svarar inte alla på 15 årsförfrågningar, men 12 är de flesta definitivt med på

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp