Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka samlingslån nu eller vänta tills förfrågningarna försvinner

Hej. Skulle behöva samlingslån. Men har 2 uc förfrågningar som går ut om 3 och 5 månader. Ska jag hålla ut och vänta för bättre betyg eller söka nu?. Behöver verkligen samla allt.

inkomst 397000kr
2 uc förfrågningar
2 synliga lån totalt 246000kr
1 kredit 25000kr 0 utnyttjad
95000kr utanför uc med okerräntor
Så tänkte söka på 350000kr för att samla allt
Betyg 4.96

4,96 låter väldigt högt för någon med två förfrågningar, outnyttjad kredit och 246 000 i lån. Det känns som att det är något annat som spökar, och då hjälper det kanske inte så mycket att vänta ut förfrågningarna.

Hej. Ingen aning hur detta funkar men legat på samma betyg i flera månader. Hade högre innan jag nollade krediten sen har inget hänt

Det är helt godkänt att ta det nu jag väntar att komma ner i det betyget skulle tagit direkt och lösa problemet

0-2 ff är inte så stor skillnad. Bättre att ta lån nu och få bort dom dyra lånen så att du kan sänka ditt underskott.

Hej. Ingen aning hur detta funkar men legat på samma betyg i flera månader. Hade högre innan jag nollade krediten sen har inget hänt

Det är väl så att du har något som tynger dig. Det kan vara anmärkningar, att man flyttar ofta, att man har separerat, osv. Om allt annat är som det ska så har man inte 4,96 i UC-risk med de förutsättningar du nämner.

Hej allihopa,

Vad tror ni om mina chanser att få ett lån på 200-300k är?

Jag har i dagsläget Inga lån överhuvudtaget och inte några förfrågningar på uc heller(har aldrig sökt lån innan).

Kruxet är att jag bara är timanställd då jag pluggar. Men jag har ganska bra årsinkomst för att vara timanställd (180k förra året och 200k detta år).

Tror ni jag kan få beviljat 200-300k?
Tacksam för svar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp