Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka samlingslån - lån utan för uc

Hej!
Jag skulle behöva er hjälp. Äntligen har jag fått hjälp med min situation, men är inte riktigt i hamn ännu.

Har betalt in och avslutat alla mina synliga lån på UC. De kommer ju synas kvar, men de står som avslutade.
Nu behöver jag lösa några som ligger utanför UC (ca 100 k).
Vad tror ni om mina chanser?
415 tkr inkomst
Underskott ca 200’ (jättehögt pga skyhöga räntor)
2 FF - senaste 1/7 - 22 och en 25/1 - 22
1 misskött kredit (går ut 2024-03-01)

Jag jämkar redan och försöker få ner skulderna genom det.
Tack på förhand!

Vad har du för score?
Det finns inte många som erbjuder lån med misskött kredit men några få finns.Har du möjlighet så vänta ut nästa inkomst uppdatering då ändras underskottet. I normalfallet det kanske inte påverkar men nu är det halva din inkomst. Så jag tror risken finns.
Om du inte kan avvakta, och du har en mycket bra score, sök via Lendo, Advisa eller Zmarta.

Tack för svar!
Vet inte vad jag har för score, men kollar jag mitt kreditbetyg så är det 6.0 (mindre bra). Den var även på samma innan mina synliga lån löstes.
Jag kan eventuellt vänta till nästa uppdatering, är det till sommaren?

Ja 6.0 är lite för ”dåligt” tror jag. Avvakta lite. Angående underskott, vad är det som påverkar det? Man får ett stort underskott med högre räntor på lån?

Ja 6.0 är lite för ”dåligt” tror jag. Avvakta lite. Angående underskott, vad är det som påverkar det? Man får ett stort underskott med högre räntor på lån?

Underskott påverkas av ränteutgifter, aktieförluster, förlust vid säljande av lägenhet etc.

För ränteutgifter har man rätt till 30% avdrag varje år upp till 100K och sedan 20% på högre belopp om jag minns rätt. Vet att vissa justerar sitt underskott för att det ska se bättre ut men då får man alltså inte tillbaka avdraget som vanligt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp