Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka samlingslån hos Collector

Tjenare allihopa! Har tröttnat på att ha många olika privatlån då det blir så dyr månadskostnad, jag har för tillfället 340k på ICA banken, 48k hos Nordea (medlemslån) och 48k på Northmill. Min årsinkomst är 350k.
Men mitt UC betyg är fan riktigt jävla kefft, 14.8%. 5ff.
min fråga är om ni tror jag kommer få samlingslån hos dom? Det hade underlättat som tusan kan jag säga. Tänker man kanske måste ha under 10% eller ännu bättre..? Tacksam för svar.

Din uc kan nog ställa till det. Antar att det är 5ff under kort tid. I så fall kan du lika gärna slösa en 6e ff och se om du får ett samlingslån hos t.ex. Zmarta. Sök på max belopp 600k. Du får svar även på lägre belopp. Kan tänka mig att Nordax nappar. Sök inte direkt hos Collector. Om du behöver vänta ut förfrågningar så jämka på skatten och betala av Northmill eller andra dyra krediter så länge.

Din uc kan nog ställa till det. Antar att det är 5ff under kort tid. I så fall kan du lika gärna slösa en 6e ff och se om du får ett samlingslån hos t.ex. Zmarta. Sök på max belopp 600k. Du får svar även på lägre belopp. Kan tänka mig att Nordax nappar. Sök inte direkt hos Collector. Om du behöver vänta ut förfrågningar så jämka på skatten och betala av Northmill eller andra dyra krediter så länge.
Hmm okej! Har läst om andra som fått samlingslån med betydligt mycket sämre betyg än mig men ville bara kolla vad ni andra trodde! 1 förfrågan försvinner i november och 1 till i december och även en till i januari. Men då skiter jag nog i att söka något alls, för vill inte söka en UC sen inte få något beviljat överhuvudtaget, tack för svaret iallafall!

Ofta spelar inkomst och utnyttjade krediter större roll än antal ff. Du kan mycket väl få flera erbjudanden. Om du söker nu har du ju bara 3ff kvar i januari och kan då söka igen och sannolikt få ett bättre lån. Jag tycker du ska prova. Det skadar ju inte.

Ofta spelar inkomst och utnyttjade krediter större roll än antal ff. Du kan mycket väl få flera erbjudanden. Om du söker nu har du ju bara 3ff kvar i januari och kan då söka igen och sannolikt få ett bättre lån. Jag tycker du ska prova. Det skadar ju inte.
Jag tar väll och provar då. Det har du rätt i, frågan är vilken av Lendo/Sambla/advisa man ska ta? Undra vilken av dom som är lättast att få beviljat på.. vad tror du?

Spelar inte så stor roll vilken du väljer. Jag har provat samtliga. Däremot finns det vissa skillnader i vilka banker som svarar på olika belopp. T.ex. brukar det hos Lendo vara bättre att söka på max 300k eller 350k. Hos Zmarta kan man lika gärna söka på max belopp 600k och får svar på lägre. Jag gjorde det förra veckan och fick svar från Nordax på 400k. Zmarta har flest banker anslutna och deras hemsida är riktigt bra där man kan se tydligt vilka banker som nekat/svarat pga. olika anledningar. Jag hade sökt på totala beloppet hos Zmarta. Se till att även inkludera ev. krediter som ligger utanför uc och lösa dem direkt.

Spelar inte så stor roll vilken du väljer. Jag har provat samtliga. Däremot finns det vissa skillnader i vilka banker som svarar på olika belopp. T.ex. brukar det hos Lendo vara bättre att söka på max 300k eller 350k. Hos Zmarta kan man lika gärna söka på max belopp 600k och får svar på lägre. Jag gjorde det förra veckan och fick svar från Nordax på 400k. Zmarta har flest banker anslutna och deras hemsida är riktigt bra där man kan se tydligt vilka banker som nekat/svarat pga. olika anledningar. Jag hade sökt på totala beloppet hos Zmarta. Se till att även inkludera ev. krediter som ligger utanför uc och lösa dem direkt.
Vad hade du för förutsättningar när du ansökte hos Zmarta då? Jag provar imorgon och hör av mig här och skriver hur det gick. Tack för svaren!

1ff, 2,2 på uc, 500k inkomst, 1,5mn Blanco samt 1,5mn bolån.

1ff, 2,2 på uc, 500k inkomst, 1,5mn Blanco samt 1,5mn bolån.
Provade förut, fick tyvärr inte ett enda förslag. Men jag anade att det skulle bli så, får vänta tills maj 2022 då har jag inte förfrågningar kvar och kommer förmodligen då ha jätte bra kreditbetyg. Lite märkligt då jag ändå läst folk med sämre kreditbetyg, sämre lön, mer FF, och andra saker och ändå lyckats få samlingslån. Men det löser sig jag klarar mig varje månad men blir ju dryga 7000kr bara på lån liksom.

Tråkigt att det inte gick. Men bara att vänta ut ett lägre betyg och försöka betala av så mycket som möjligt på krediterna under tiden. En genväg är ju att ta ett lån utanför UC och lösa krediterna för att sedan baka ihop allt så fort UC blivit bättre. T.ex. kan du prova Fairlo som har en ok ränta för att vara snabblån. Om du t.ex. får 30k där stoppar du in det på Northmill så sjunker betyget nog. Se bara till att inte använda snabblånet på något annat. ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp