Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka samlingslån för och få ner månadskostnaden?

Hej.

Har under många år kämpat mot ett spelberoende och skulder. Spelberoendet har jag kunnat släppa för några år sen men vill såklart göra rätt för mig och betala tillbaka mina skulder.
Har skulder på 800k kvar, var väldigt mycket högre för ett par år sen.
Collector 369.278:-
collector betalkoll 50.000
ikano 159.000:-
marginalen 157.000:-
credway 30000:-
seb 34.032:-

Betalar alltså 16.000 i lån varje månad.
har en årsinkomst på 305.000:-

uc ligger just nu på 14.91 men tanken är att jag ska betala av credway innan jag gör en ansökan för att få ner min uc något.

tänkte samla marginalen, collector betalkoll och ikano i ett lån. tror ni det finns möjligheter till det ? annars kommer jag få släppa några snart vilket jag inte vill...

Du måste upp i minst 500K i årsinkomst annars kommer du behöva en medsökande. Ser tyvärr ingen annan lösning?

har 10 förfrågningar men som kommer att gå bort innan nästa månads slut. tror inte jag kommer få något erbjudande om något samlingslån? vet att jag är högt skuldsatt såklart.

har 10 förfrågningar men som kommer att gå bort innan nästa månads slut. tror inte jag kommer få något erbjudande om något samlingslån? vet att jag är högt skuldsatt såklart.
Tror tyvärr du är för högt belånad. Har du ingen som kan gå med som medsökande?

Inte för tillfället nej.. men får jobba på en isåfall. Kört nästan med andra ord då, tar så mycket på psyket och sitta med detta. Kan inte sluta tänka på det.

Amortera amortera!!!
Jag hade lagt fokus på att tillslut ha 2 lån på 350 k. Det bör du kunna fixa inom något år.

Säg upp betalkoll omgående! Då försvinner det nämligen från uc och du betalar månadsvis din skuld i det "tysta" så uc inte längre ser det. Många här som gjort det. Du kan antingen maila eller ringa collector om detta. Gör du det nu i dagarna så hinner det bli borta till nästa kredituppdatering sker

Säg upp betalkoll omgående! Då försvinner det nämligen från uc och du betalar månadsvis din skuld i det "tysta" så uc inte längre ser det. Många här som gjort det. Du kan antingen maila eller ringa collector om detta. Gör du det nu i dagarna så hinner det bli borta till nästa kredituppdatering sker

Han har ju skuld där på 50 000 kr?

Han har ju skuld där på 50 000 kr?

Det spelar ingen roll. Man kan avsluta betalkoll ändå. Å betala månadsvis sin skuld. Finns flera inlägg på forumet om det.

Jag hade också 50k när jag släckte ner den på uc. För att förbättra betyget.

Går det runt idag?
Jämkar du?

vad har du för ränta på lånen?
Tipsar om att ringa ikano och kolla om du kan köra amorteringsfritt. Jag fick det för 6 månader. Då kan du lägga de pengarna på att amortera de mindre lånen.

Du är överbelånade. 2ggr din årslön är högt. Men om du får bort betalkoll och credway då kanske det finns möjlighet till ett samlingslån till högre ränta. Men då får du iaf ner månadskostnaden.
Lycka till!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp