Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka på Lendo eller Wästgöta Finans först?

Hej
Jag ska söka ett lån för renovering på 250 000 kr. Tänkte kolla med Wästgöta Finans och Lendo. Frågan är bara vilken man ska börja med? Tänker att vissa banker tar upplysning via Bisnode med när man söker på Lendo. Jag har idag ett lån på Wästgöta på ca 20 000 och tänkte i så fall ansöka om utökning.
Vad tror ni är bäst? Hur länge håller löftet när man gör en ansökan. Jag kan inte hitta det någonstans. Min UC är bra och ligger på 0,06 i risk står det på minuc. Har bolån på ca 3,9 milj och inkomst på 560 000 typ per år.
Vilken ränta tror ni att man kan få?

Skulle börja på wästgöta.

Lendo borde du kunna få neråt 3.8 eller så sedan

Sök på Sevenday direkt om du inte har massa Bisnode och inte massa krediter och mycket blancolån.

Höja bolånet?

Sök på Sevenday direkt om du inte har massa Bisnode och inte massa krediter och mycket blancolån.

Det skulle jag dock inte rekommendera. Sevenday är med hos låneförmedlarna. Skulle också tippa på räntor under 4%, beroende på hur många förfrågningar du har och övriga blanco.

Gällande hur länge ett bud är giltigt så är det i regel 30 dagar från att du gjorde din ansökan.

Jag har i övrigt inga blanco men har en kredit som knappt utnyttjas och betalas alltid av vid lön. Har bara en förfrågan och det var på kreditkortet. Jag vill göra en ny värdering sen när jag är klar och då baka in lånet i huslånet istället.

Jag har i övrigt inga blanco men har en kredit som knappt utnyttjas och betalas alltid av vid lön. Har bara en förfrågan och det var på kreditkortet. Jag vill göra en ny värdering sen när jag är klar och då baka in lånet i huslånet istället.

Varför inte belåna bostaden direkt? Bättre i alla avseenden.

Vad har du för betyg på Bisnode?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp