- Meddelanden
- 377
- Mottagna reaktioner
- 328
- Poäng
- 477
Hej kämpar!!
Hur noga är det att söka omprövning av betalningsutrymme vid skuldsanering?
Har pågående skuldsanering sedan januari.
I beräkningen som kfm gjorde så har jag en månadsinkomst på ca 34 400 kr.
det är väll uträknat på de fem lönespec jag skickade in ihop med ansökan.
Ser nu att vid upplysning vis Bisnode så blir min nya månadsinkomst ca 36 600kr. Har jobbat en del övertid o så förra året. Mindre av den varan nu men har fått högre grundlön men mindre ob och övertid.
Hur mycket kan fordringsägarna knorra?
Är ju alltid svårt att räkna på sånt då jag jobbar skift och kan bli övertid ibland.
Har höjt min grundlön från 30400 til 33700 med årets lönerevision.
KFM beräkning på min inkomst är ju från 30400 plus övertid o så som var med på de lönespec jag bifogade ansökan. Skiljer inte så mycket då från den ursprungliga uträkningen. Har även bytt tjänstgöringsort i jobbet så har 8 mil extra att pendla mot vad som är med i reseutgifter i min skuldsanering så jämnar ju lätt ut sig.
Sorry att jag är lite rörig men är svårt att beräkna månadsinkomst när den varierar.
Hur noga är det att söka omprövning av betalningsutrymme vid skuldsanering?
Har pågående skuldsanering sedan januari.
I beräkningen som kfm gjorde så har jag en månadsinkomst på ca 34 400 kr.
det är väll uträknat på de fem lönespec jag skickade in ihop med ansökan.
Ser nu att vid upplysning vis Bisnode så blir min nya månadsinkomst ca 36 600kr. Har jobbat en del övertid o så förra året. Mindre av den varan nu men har fått högre grundlön men mindre ob och övertid.
Hur mycket kan fordringsägarna knorra?
Är ju alltid svårt att räkna på sånt då jag jobbar skift och kan bli övertid ibland.
Har höjt min grundlön från 30400 til 33700 med årets lönerevision.
KFM beräkning på min inkomst är ju från 30400 plus övertid o så som var med på de lönespec jag bifogade ansökan. Skiljer inte så mycket då från den ursprungliga uträkningen. Har även bytt tjänstgöringsort i jobbet så har 8 mil extra att pendla mot vad som är med i reseutgifter i min skuldsanering så jämnar ju lätt ut sig.
Sorry att jag är lite rörig men är svårt att beräkna månadsinkomst när den varierar.
Senast ändrad: