Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka nytt lån igen så snart?

Blev igår beviljad lån av ICAbanken via Lendo, skrev under skuldebrevet och skickade in... Sen kom jag på att jag borde sökt högre belopp och löst ett par smålån samtidigt, så att lånet hos ICAbanken blir mitt enda lån.
Går givetvis inte att ändra beloppet nu efter påskrivet skuldebrev.

Hur gör jag smidigast i nuläget? Söker större lån från ICAbanken direkt efter utbetalning, eller skickar in ny ansökan till Lendo? Vilket påverkar kreditbetyget minst, eller är båda lika illa tro?

Fint att vara efterklok

Vilket belopp tog du av ICA?

Sök då 70.000 till på Advisa.

Eftersom att du inte kan söka Lendo direkt precis när du sökt hos dom och den näststörsta aktören sett till antalet banker är Advisa :)
Om du bara vill ha 1 lån så sök på 150.000 så sök på det beloppet,
Sen så är risken dock att din ränta blir sämre eftersom din UC-risk har ökat?

Eftersom att du inte kan söka Lendo direkt precis när du sökt hos dom och den näststörsta aktören sett till antalet banker är Advisa :)
Om du bara vill ha 1 lån så sök på 150.000 så sök på det beloppet,
Sen så är risken dock att din ränta blir sämre eftersom din UC-risk har ökat?

Nämen just, det är väl nån vecka man måste vänta på Lendo?
Ja, det är ju risken men jag tänker att jag kan söka och se vad jag får för erbjudande och om det lönar sig. Har inga planer på några ytterligare lån än på minst ett år så lite stigande UC-risk efter ytterligare en ansökan gör inte så mycket heller. Vill dock inte köra det helt i botten, men det gör jag väl inte på bara ytterligare en ansökan hoppas jag :)

Ytterligare ett par funderingar:

- Lönar det sig att vänta ett pat veckor tills antalet FF sjunkit? Har i nuläget 6 st, blir 4 st i början på september.

- Kollade nyss upplysningen som togs i samband med mitt lån hos Lendo häromdagen. Bläddrade igenom från alla banker och ser att det finns sammanlagt TRE olika siffror på riskprognosen, beroende på bank. Hur kan det skilja så? Var inga jätteglapp men likväl tre olika.

Den generella fingervisningen är att ju bättre UC du har desto bättre ränta får du på ditt lån.

Den generella fingervisningen är att ju bättre UC du har desto bättre ränta får du på ditt lån.

Ja, det vet jag, men tänker att riskprognosen kommer stiga ytterligare när detta lån på 80 k syns på UC? Så ur den aspekten kanske det är smartare att söka nytt lån snart, innan UC uppdaterats, trots fler FF?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp