Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Söka jobb inom Kriminalvården under skuldsanering?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
:facejoy:
Kanske ironiskt när det är ett forum för skuldsatta MEN personer i skuld befaras ha sämre omdöme(pga. skuldsituationen) och kriminella kan locka, påtrycka eller tom. hota sådan person.

Tyvärr men det är Nej, så ska det vara.
Det är ju inget hinder att söka till Polisskolan och jag ser inte skillnaden, men det kanske du gör?
Inte ens tidigare brottslighet och avtjänat straff diskvalificerar.
Jag kan förstå att det är din åsikt att det är fel men om regelverket tillåter det så ser jag inte problemet, man kan ju bli hotad och föremål för utpressning för mindre än så, och jag skulle lita helt på de andra säkerhetskontrollerna som utförs. Mitt dåliga ekonomiska omdöme skulle i så fall vara att ha ett sårbart företag utifrån transporter beroende av en helt oförutsedd pandemi så varken jag eller mina samarbetskollegor fick leveranser att sälja. Utöver det så har min skuldsanering inte påverkat min ekonomi alls, snarare förbättrat den.

Ska tilläggas att arbetsgivaren kan godkänna dig men Säk kan neka dig; och tvärtom.

Angående det som har skrivits tidigare är det såklart som så; skuldsatta människor faller högre risk att falla offer för utpressning/mutor mot kriminella eller i mitt fall, främmande makt. Däremot handlar säkerhetsmötet om mer än enbart ekonomi, det är ett helhetsintryck som görs från arbetsgivaren och sen exakt vad som kollas i bakgrunden får man inte veta. Sannolikt för klass 3 så är det endast KFM-check och belastningsregistret som Säk kollar.

:facejoy:
Kanske ironiskt när det är ett forum för skuldsatta MEN personer i skuld befaras ha sämre omdöme(pga. skuldsituationen) och kriminella kan locka, påtrycka eller tom. hota sådan person.

Tyvärr men det är Nej, så ska det vara.
TS undrar om det är ett hinder med skuldsanering att få jobbet, söker alltså efter fakta - inte din åsikt om att det ska vara ett ja eller nej.

Det är ju inget hinder att söka till Polisskolan och jag ser inte skillnaden, men det kanske du gör?
Inte ens tidigare brottslighet och avtjänat straff diskvalificerar.
Jag kan förstå att det är din åsikt att det är fel men om regelverket tillåter det så ser jag inte problemet, man kan ju bli hotad och föremål för utpressning för mindre än så, och jag skulle lita helt på de andra säkerhetskontrollerna som utförs. Mitt dåliga ekonomiska omdöme skulle i så fall vara att ha ett sårbart företag utifrån transporter beroende av en helt oförutsedd pandemi så varken jag eller mina samarbetskollegor fick leveranser att sälja. Utöver det så har min skuldsanering inte påverkat min ekonomi alls, snarare förbättrat den.
Tror inte man får bli polis om man har anmärkningar.

Tror inte man får bli polis om man har anmärkningar.
Jo det är inget hinder. Att ha anmärkningar är inget brott och ingenting som prövas. Är man däremot en generellt strulig person eller har uselt omdöme utgår jag ifrån att det synliggörs i alla de andra prövningarna som antagning till polisskolan medför.

Ska tilläggas att arbetsgivaren kan godkänna dig men Säk kan neka dig; och tvärtom.

Angående det som har skrivits tidigare är det såklart som så; skuldsatta människor faller högre risk att falla offer för utpressning/mutor mot kriminella eller i mitt fall, främmande makt. Däremot handlar säkerhetsmötet om mer än enbart ekonomi, det är ett helhetsintryck som görs från arbetsgivaren och sen exakt vad som kollas i bakgrunden får man inte veta. Sannolikt för klass 3 så är det endast KFM-check och belastningsregistret som Säk kollar.
Absolut, jag har inga problem med att bli nekad i samband med att det framkommer att jag har en pågående skuldsanering. Det är väl lite därför jag undrar, jag har inget intresse av att slösa någons tid och vill ju i så fall själv ta nästa steg utifrån om det är möjligt eller inte.

Samtidigt undrar jag lite för mig själv huruvida arbetsgivaren ser en skillnad på skulder kontra sanering - eftersom det ligger en ekonomisk rehabilitering i ett beviljande. Att ha skulder hos KFM och en pågående sanering skulle inte jag bedöma likvärdiga men jag är inte alls sakkunnig inom området men jag har ju inget skuldsaldo tex eller någon fordran mot mig. Jag typ existerar inte bara, som en omyndig i den ekonomiska sfären :)

Jag skulle inte vilja, för din egna skull ha dig som krim-vårdare.
Tänk vilken pressure point som kriminella har på dig när de får reda på det.

Och jag tror inte det är tillåtet att du för börja där med ett öppet skuldsaldo. Du eller det är för mycket risk för den typen av arbete.
Hur tänker du här ?
Hur ska de kriminella få reda på detta och i vad gör personen sämre krimvårdare ?

Öppet skuldsaldo har du inte heller med din skuldsanering.

Jo det är inget hinder. Att ha anmärkningar är inget brott och ingenting som prövas. Är man däremot en generellt strulig person eller har uselt omdöme utgår jag ifrån att det synliggörs i alla de andra prövningarna som antagning till polisskolan medför.
Konstigt. En kreditupplysning togs på min vän vid antagningen.

Konstigt. En kreditupplysning togs på min vän vid antagningen.
Jag tycker inte det är konstigt. Nu vet jag ju inte hur det gick för din vän men det ena behöver väl inte utesluta det andra, om tex psykologiska tester visade på någon form av brist på impulskontroll kan en kreditupplysning med bekräftande information diskvalificera en ansökande, det görs kanske en helhetsbedömning där sådan information blir relevant, vad vet jag.
Din vän fick kanske återkoppling på resultatet om det inte var godkänt och varför?

Jag tycker inte det är konstigt. Nu vet jag ju inte hur det gick för din vän men det ena behöver väl inte utesluta det andra, om tex psykologiska tester visade på någon form av brist på impulskontroll kan en kreditupplysning med bekräftande information diskvalificera en ansökande, det görs kanske en helhetsbedömning där sådan information blir relevant, vad vet jag.
Din vän fick kanske återkoppling på resultatet om det inte var godkänt och varför?
Han är färdigutbildad, han saknade betalningsanmärkningar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp