Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka hos befintlig bank - Collector eller försöka med långivare

Har glädjande nyheter!

Collector bank ringde mig idag och sa de saknar mig som godtrogen kund och vill ha tillbaka mig. De såg min betalningshistorik på 7 månader var skött och såg att jag pålitlig.
Därav ville de samla mina två lån till ett lån som var tanken från första början. När jag gick över Sambla så blev det nekat av deras robotar på automatik och därför de missade min ansökan i december…
Men nu har jag fått beviljat 500k.
Går från betalning 11k i månaden till 8.5k i månaden.
3 lån till 2 lån.
9.2% ( vet att det är högt men jag har inte mycket val i min situation jag satt mig i)
Sen 15 års återbetalning då för månadskostnaden är mitt största fokus i detta läge!
De betalar mina andra lån åt mig som krav. Inga konstigheter för mig.
Så jag är oerhört överlycklig stt jag lyckades och som tips från coachen är att ringa direkt istället än att gå igenom låneförmedlare för större chans i detta läge om ni har bra historik med er bank.
Grymt, grattis! 🎉

Gjorde dom kreditupplysning igen? Och med vilka förutsättningar fick du 500k beviljat utöver betalhistoriken?
De har ringt mig med då jag haft deras lån sen 2025 maj och betalat exakta belopp och ibland även mer för att amortera snabbare. Har inte vågat förstöra min UC score för att "kanske" få ett samlingslån beviljat hos dom.
De nämnde till mig att de inte kunde baka ihop första lånet med det nya utan att man fick ansöka om hela beloppet för att sedan betala av det första lånet hos collector och behålla det andra stora samlingslånet.

Grymt, grattis! 🎉

Gjorde dom kreditupplysning igen? Och med vilka förutsättningar fick du 500k beviljat utöver betalhistoriken?
De har ringt mig med då jag haft deras lån sen 2025 maj och betalat exakta belopp och ibland även mer för att amortera snabbare. Har inte vågat förstöra min UC score för att "kanske" få ett samlingslån beviljat hos dom.
De nämnde till mig att de inte kunde baka ihop första lånet med det nya utan att man fick ansöka om hela beloppet för att sedan betala av det första lånet hos collector och behålla det andra stora samlingslånet.
Yes de var såklart tvungna att ta en ny UC.
Men det var bara det. Hade 0.8 så det var väldigt goda förutsättningar.
Han sa att efter vi snackat att jag hade väldigt stor chans att få det godkänt och det fick jag. Har inga betalningsanmärkningar etc.
Är ju belånad 820k och årsinkomst på 480k. Ändå fick jag godkänt men de betalade såklart alla lån så fick inga pengar själv. Det struntade jag såklart i. Nöjd att jag lyckades gå från 3 till 2 lån och spara pengar.

Yes de var såklart tvungna att ta en ny UC.
Men det var bara det. Hade 0.8 så det var väldigt goda förutsättningar.
Han sa att efter vi snackat att jag hade väldigt stor chans att få det godkänt och det fick jag. Har inga betalningsanmärkningar etc.
Är ju belånad 820k och årsinkomst på 480k. Ändå fick jag godkänt men de betalade såklart alla lån så fick inga pengar själv. Det struntade jag såklart i. Nöjd att jag lyckades gå från 3 till 2 lån och spara pengar.
Tack för infon! @Benniebrrr

Jag är lite i samma sits och vill samla mina 4 lån till ett hos antingen Collector eller annan bank. Har 2.1% på UC och cirka 516k belånat i blancolån. Mina sista UC förfrågningar går ut nu mot april/maj sen blir jag helt blank på UC och lär hamna nånstans under 1% i kreditbetyg. Ett av mina lån är redan hos Collector på cirka 190k så de har lite historik på att jag gjort mina betalningar i tid.

Senast ändrad:
Tack för infon! @Benniebrrr

Jag är lite i samma sits och vill samla mina 4 lån till ett hos antingen Collector eller annan bank. Har 2.1% på UC och cirka 516k belånat i blancolån. Mina sista UC förfrågningar går ut nu mot april/maj sen blir jag helt blank på UC och lär hamna nånstans under 1% i kreditbetyg. Ett av mina lån är redan hos Collector på cirka 190k så de har lite historik på att jag gjort mina betalningar i tid.
Då har du alla förutsättningar att samla där utan problem tror jag.

Ring dom först innan du ansöker på låneförmedlare. Dock så kommer dom vilja ta Kreditupplysning men låter verkligen som du borde lyckas om du har minst 6 månader betalda månader hos dom och skött dig 😊

Ring dom först innan du ansöker på låneförmedlare. Dock så kommer dom vilja ta Kreditupplysning men låter verkligen som du borde lyckas om du har minst 6 månader betalda månader hos dom och skött dig 😊
Stort tack för att du delar med dig.
Ser fram emot att kunna ha lite mer utrymme att andas med ekonomin varje månad om allt går igenom :D Ska höra med dom när det väl blir dags!

Alla förutsättningar.. vad är inkomsten?

1771363780443.png

För 2025 blev min totala inkomst cirka ~815k så tror absolut förutsättningarna är bra när det väl registrerats in på UC.

Räknas tjänstebil in i taxerad förvärvsinkomst?
Ping @Lock

Räknas tjänstebil in i taxerad förvärvsinkomst?
Ping @Lock
Förmånsvärdet räknas som inkomst i deklarationen vill jag minnas.

Det är dock inte SGI grundande, men är pensionsgrundande (allmän pension).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp