Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka hos befintlig bank - Collector eller försöka med långivare

Hej på er,

Jag har idag 3 lån som jag vill samla till 2 lån.

0.6 UC score
1 förfrågan UC
Årsinkomst 500k
Blancolån 820k
3 lån och inget annat.
Inga betalningsanmärkningar.

Jag har varit kund hos Collector i halvår nu och skött betalningar utan problem.
Har ett lån där med min far då jag behövde har det för att samla skitlån jag tagit utanför UC.
Men nu vill jag stå på det själv och samtidigt samla ett lån från Ikano bank på 220k.
Då går jag från 280k till 500k på Collector och stå på det själv (sämre ränta för jag ska stå på det själv) men känns bättre och slippa lasta min far som hjälpt mig.

Men är det värt ett försöka med dom direkt istället för exempelvis Lendo med samlingslån?
större chans att få hjälp med befintlig bank och redan har godkänt mig och känt att jag pålitlig som kund? Hur hade ni gjort?
En förfrågan bara och den är ifrån Collector i maj.

Hej på er,

Jag har idag 3 lån som jag vill samla till 2 lån.

0.6 UC score
1 förfrågan UC
Årsinkomst 500k
Blancolån 820k
3 lån och inget annat.
Inga betalningsanmärkningar.

Jag har varit kund hos Collector i halvår nu och skött betalningar utan problem.
Har ett lån där med min far då jag behövde har det för att samla skitlån jag tagit utanför UC.
Men nu vill jag stå på det själv och samtidigt samla ett lån från Ikano bank på 220k.
Då går jag från 280k till 500k på Collector och stå på det själv (sämre ränta för jag ska stå på det själv) men känns bättre och slippa lasta min far som hjälpt mig.

Men är det värt ett försöka med dom direkt istället för exempelvis Lendo med samlingslån?
större chans att få hjälp med befintlig bank och redan har godkänt mig och känt att jag pålitlig som kund? Hur hade ni gjort?
En förfrågan bara och den är ifrån Collector i maj.
Jag skulle säga med dina förutsättningar så är du nog säker åt båda håll.

Självklart är det positivt att du redan är en pålitlig kund hos collector.

Jag hade nog bollat med collector först utan att förbinda dig till en ansökan. Så att ingen upplyssning tas för att se var de står rent generellt

Intressant! Jag har ungefär lika som TS och tror inte att belåningen vs inkomst funkar idag för samlingslån. Säger inte att det imte går, men det är så mycket svårare idag att få låna när inkomsten är så mycket lägre än lånen man har. Hoppas atr jag har fel, följer detta så hoppas på uppdatering om du gör en låneansökan.

Intressant! Jag har ungefär lika som TS och tror inte att belåningen vs inkomst funkar idag för samlingslån. Säger inte att det imte går, men det är så mycket svårare idag att få låna när inkomsten är så mycket lägre än lånen man har. Hoppas atr jag har fel, följer detta så hoppas på uppdatering om du gör en låneansökan.

Är ju det som gör mig kluven om de kommer ens acceptera det. De borde ju göra det hos Collector då de får in mer ränta och jag utökar inte min belåning för mig. Men också hört att det är svårt och tror jag har störst chans att ringa dom först.
Tveksam om Zmarta/Lendo/enklare etc kommer funka då säkert ni andra fasen med ett erbjudande backar ansökan pga för hög belåning

Mina blanco har legat på över miljonen, jag är en sådan som skulle fått rådet att släppa allt för det går åt helvete ändå. Men ju längre tiden går desto mer amorterar jag på skiten, i nuläget är det drygt 12000 i månaden som är ren amortering.

Nästa år i december försvinner dessutom mitt Collectorlån, 4200 kr i månaden. Det är hårt och svårt när alla pengar man drar in ska gå till det här men jag måste.

Hej igen,

Här kommer en liten uppdatering hur det gick.

jag ansökte igår genom Sambla på 500k.
0.6 UC score
Riskprognos på UC 2.55%
1 FF hade jag från maj.

det gick sådär. Den enda erbjudanden jag fick var 250-299k mellan 9-14% ränta. 7 olika låneförslag där då.

Men jag tog faktiskt Facit bank på 250k med 8,9 % ränta för att få bort min medlånare (min far) på lånet så jag kan stå för alla tre lånen själv.
Resterande 27k betalade jag på Ikano bank för att få ner månadskostnaden då det är amoerteringslån.
Så gick inte samla 3 till 2 fast bra UC…
Facit bank betalar av lånen åt mig som jag samlar. Det är så de jobbar.

Ok, då har du nu Facit, Ikano men hur mkt på Collector?
Nej jag har Norwegian, Ikano bank och Collector när jag ansökte.
817k lån.
500k årsinkomst

För hög lånebeviljad så därför ingen nappade tror jag.
Men byt ut Collector emot Facit bank nu för att stå på allt själv och slippa låta andra belastas av mina dumstridiga beslut i mitt förra jag

Nä det är inte omöjligt men verkar vara en omöjlighet att samla lån på den summan när du redan är över din årsinkomst tror jag. Ville ju ha erbjudande som täckte två av tre lån men fick nöja med att ersätta ett som jag ville inte ha :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp