Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Söka chefsjobb - bakgrundskontroll?

Jag kikar runt lite, funderar på att söka ett jobb som butikschef på en större matkedja. Men jag ser att det i annonsen står: "Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar.".
Är man bränd om man genomgår en skuldsanering?

Jag kikar runt lite, funderar på att söka ett jobb som butikschef på en större matkedja. Men jag ser att det i annonsen står: "Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar.".
Är man bränd om man genomgår en skuldsanering?
Inte nödvändigtvis. Bakgrundskontroll kan ju innebära så mycket mer än ekonomi, tex utdrag ur belastningsregistret.
Men det är ju lämpligt att vara öppen om det om man blir kallad på intervju. Bakgrundskontrollen bör inte ske utan att dem funderar på att erbjuda dig jobbet.

Jag förmodar att det ingår ett rätt omfattande ekonomiskt ansvar i rollen som butikschef, och en skuldsanering kommer nog läggas som last för dig. Gäller att du är helt transparent och har en förklaring, som inte ses som negativ för den kommande arbetsgivaren.

Det är ju det man är rädd för. Kanske bäst avvakta med dylika tjänster tills man är klar med saneringen. Tack för svar!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp