Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Så mycket orättvisa

Hej, ni som ofta läser på detta forum vet vad jag har gjort. Detta är inget jag är stolt över och jag försöker verkligen rätta till detta. Men jag undrar, hur gör ni för att älska eran andra hälft.
Jag tycker detta är så svårt, jag mår dåligt över att jag gjort den jag "älskar" illa. Men hur länge ska min man få gå runt o leka rättfärdig och trycka upp saker i mitt ansikte? Han förstår liksom inte att det är klart nu, dags att gå vidare, kämpa oss förbi allt.
Men nu håller han på att letar bevis överallt för att trycka upp i mitt ansikte och berätta vem jag är. Jag har inte gjort något sen 4 april och har inga mer hemligheter.
Jag ändrade amorteringen på vårt banklån 6 gånger under en 5 års period.
Då skrev ja min mans namnteckning. Detta lån är löst och betalat. Men nu har han krävt ut alla handlingar även för detta lån. Han letar upp massa saker o trycker upp i ansiktet. Saker jag redan erkänt. Men bevis ska han trycka upp. Det är så svårt att tycka om en sån människa.

I alla år har jag förlåtet lögner, otrohet, flörtar mm och inte tjatat på om detta. Eller letat bevis för att trycka upp i ansiktet på min man. Jag har låtit mycket gå förbi för vår relations skull som han tror jag inte sett. Detta ångrar jag lite nu. Nu vill man bara skrika ut hans skit!
Det han inte förstår är att det är svårt att älska en sådan man. Som inte ser hur han sårat andra i många åt men själv kräver allt just nu. För min man finns bara han. Vad jag gjort mot honom och de ska jag straffas för. Jag vet att jag gjort fel som sagt. :(
Hur skulle ni hanterat detta?

Jobbigt!!!! tror kanske det enda som kan få honom att vakna upp och ändra sitt beteende är om han ser att du packat väskorna och tänker lämna honom (eller visa honom var dörren är). Om han inte skulle bli rädd av det så är han antagligen beredd att förlora dig och kommer inte heller att ändra sig utan fortsätta trycka upp saker i ansiktet på dig som du skriver. Låter oerhört smärtsamt, kan föreställa mig hur du har det. Det andra alternativet om du inte vill packa väskorna är att du slår tillbaka helt enkelt, med kraft och bestämdhet! Berätta allt HAN gjort mot dig och berätta även att TROTS allt han gjort så har du stannat vid hans sida och gått vidare och kämpar på med relationen! Känns som att han tar dig för givet och det behöver du ändra på. Annars finns det risk att hans bitterhet aldrig går över. Se dig inte själv som en brottsling, som han antagligen får det att se ut. Du har handlat fel och du ångrar det, du har erkänt och du sotar för ditt "brott". Låter som att han när sin egen ilska istället för att fatta ett beslut, stanna eller gå. Det hjälper inte någon av er. Och absolut inte dig! du behöver stöd.

Ja det kan finnas en tredje alternativ och det är att ni går i parterapi. Då kommer du få stöd och han hjälp hur han kan gå vidare med det du "gjort".

Jag tycker faktiskt att det är mycket värre att vara otrogen!

Kram!

Om han fortsätter sådär är det väl bättre om ni går skilda vägar.

I slutändan kanske det bara är ett ultimatum som gäller. Antingen har han förlåtit dig och med det drar ni ett streck över det hela och går vidare ihop, eller så lämnar du honom. Av det du beskriver låter det som om han kan vara psykopat (http://www.psykologitest.se/relation-psykopat.php) eller åtminstone narcissist. Jag har delvis vuxit upp med en sådan och vet hur det kan vara. Lätt för nån annan att säga, men det låter inte som om det finns något att hämta för dig om du stannar kvar i den relationen.

Vad ledsen jag blir över din situation, det kan verkligen inte vara lätt. Man skulle ju önska att det är en fas han går igenom men av eran histora verkar det ju tyvärr inte så. Det finns ingen kärlek och förlåtelse i det han gör och i det du går igenom behöver du allt stöd och kärlek du kan få, ingenting blir bättre av hans sätt att behandla dig, inte för någon av er. Jag skulle fråga vad han vill med eran relation. Är det så han säger att han älskar dig och vill fortsätta kämpa ska du ställa ultimatum att han slutar, ni måste gå åt samma håll om det ska fungera. Du måste ta hand om dig, vara rädd om dig själv. Vi har bara ett liv, vi har gjort idiotiska val och förstört så mycket både du och jag med många andra. Men vi måste förlåta oss själva och inse att vi faktiskt är värda något, vi är värda det trots våra dumma beslut. Jag tror att vi alla gjort det bästa efter bästa förmåga just då men det viktiga är att vi idag vet vad rätt och fel är och att vi försöker ändra på det.
Styrkokranar till dig, du är värd så mycket mer❤️

Tack för alla era fina svar och uppmuntrande ord! ❤️ Jag känner mig så nedstämd. Jag saknar min son och vill åka upp o hälsa på. Och vi hade bokat en helg men min man sa - vi åker inte upp bara för att jag vill det. Utan när han bestämmer det. Jag grät en hel natt. Jag har ju inte hand om mina egna pengar längre o nu kör min man fullt ut med elakheter.

Senast ändrad:
Jag tycker inte att det låter alls bra i mina öron. Med det beteendet din man har mot dig så är det ju som psykisk misshandel. Du ska inte behöva känna dig livegen eller misslyckad hela livet för att du begått misstag. Om jag hade varit du hade jag börjat smida på en plan över hur jag skulle kunna klara mig ekonomiskt själv och bibehåll för allt i världen din självkänsla!

Men alltså hur elak får man vara!! Du måste våga ställa ultimatum till din man, antingen går ni vidare TILLSAMMANS och behandlar varandra med respekt och då måste han lämna det som hänt bakom och börja bygga på ngt nytt eller så går ni skilda vägar. Förstår att det låter läskigt för dig men tro mig, du kommer att få det bättre!
Hur har ni gjort rent praktiskt, du skriver att han tar hand om alla pengarna! Försök ta dig ut den här uppgörelsen, det låter inte vettigt, din man måste lära sig att lita på dig igen. Om någon är otrogen inte blir denna person inlåst på livstid av sin partner för att det inte ska hända igen!!!
Har ni funderat på parterapi?
Stå upp för dig och tillåt inte honom att behandla dig så!

Boka tid med en psykolog/terapeut och berätta allt det som han gör och säger till dig, jag lovar att du kommer att få stöd och hjälp med hur du kan gå vidare!!!

Det är bara att säga till honom att du vet hans hemligheter också, och om han inte kan förlåta dig som du gjorde honom så kan han dra åt helvete. Finns ingen poäng att ha det såhär. Säg att han har 1 vecka på sig att bestämma sig, och om han bara tar upp det minsta lilla om lånen under veckan så lämnar du direkt.

Varför ska han bestämma om du får åka upp eller inte till din son.

Bara för att du inte har tillgång till dina egna pengar, betyder det inte att du kan be den som har det att föra över en summa som täcker resan till sonen.

Verkar vara en krake till karl som håller på och är elak mot dig!! Usch verkar inte riktgt friskt att han håller på så här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp