Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Så ledsen.. :,(

Vad skönt att läsa att det finns fler tjejer än jag.. Självklart önskar jag ingen tjej eller kille dessa jäkla problem och bekymmer men det känns så himla lättande att inte sitta själv i båten eller vad man ska säga. Du får jättegärna skicka meddelande till mig Jonnaaaa och berätta mer om du vill! :)

Jag är också en tjej och spelfri spelmissbrukare.
Det går att komma ur spelmissbruket, men jag tror man behöver hjälp (jag behövde det, behöver fortfarande det ibland, fastän jag inte spelar)

Jag tycker att du ska ge gruppmöte tex Ga möten en chans. Första gången jag var med grät jag hela mötet för det var så överväldigande att höra andras öden och att få veta att man inte var ensam.
Kan du inte ta med en nära vän eller en förälder?

Jag har också varit sjukskriven utbränd, deprimerad. Jag var så mentalt slut, det var något enormt påfrestande att spela och låna (hela den karusellen) och dessutom hålla spelandet och lånen hemliga. Och sen djup ångest utöver det.
Vad jag ville komma till är att du är långt ifrån ensam! Och jag förstår hur du känner dig!
<3

I am a member - member of the world biggest online sportsbetting company bet£3.65. Ta bort den här äckliga reklamen från tv-apparaten.

Sluta grina och ta tag i problemet istället!

Jag var 21 år och hade som mest skulder på 1.2 miljoner utan att äga något alls mer än mina kläder. 800.000kr uppskattat har jag bränt på spel. Vill du veta hur mycket du exakt spelat bort är det bara att maila alla spelbolag och fråga hur du ligger till.

Jag började spela när jag var 15 år och idag är jag snart 30 och jag är nu helt skuldfri, har inte ett enda lån!!
Det enda jag har är en hyresrätt och det är så roligt att se pengarna växa i aktier m.m istället för att spela bort dom.

Det tog ca 6-7 år för mig att bli helt skuldfri. 6-7 vidrigt jobbiga år men så värt det nu i efterhand.

Man måste nå botten för att kunna gå uppåt och tro mig, är det någon som vet vad botten är så är det jag, ekonomiskt sett. Har sett insidan av en tingsrätt otaliga gånger.

Alla mina ungdomsår försvann i princip, medan andra var ute och hade roligt satt jag hemma och spelade bort mina ungdomsår och gjorde ekonomibrott vilket gjort att jag aldrig haft ett förhållande och hela den biten men nu är det inget jag gråter över utan trivs i min egenhet.

Steg nu: Sluta spela, stäng av dig från alla spelsidor. Riv kort, spärra trustly.
Steg 1: Skaffa dig ett jobb med bra lön.
Steg 2: Släpp alla skulder till kronofogden.
Steg 3: Offra några år av ditt liv och gör rätt för dig.
Steg 4: Lev ett friskt liv utan skulder.

Jag har haft KBT, spelterapi i grupper men det spelar ingen roll om man inte själv vill sluta, därför vidhåller jag att dessa möten som folk alltid utan erfarenheten ska rekommendera bara är trams. Vill man inte sluta spela finns det ingen som kan hjälpa dig. Du, endast Du måste bestämma dig.

Att gå och lyssna på andra människor med livsöden som är hemska gör bara att man blir ännu mer deprimerad över sin situation.
Det du behöver är ett fastjobb, släppa alla skulder och inse att det inte är meningen att Du ska vinna pengar.

Kanske låter hårt men verkligen är sådan. Du slösar bara dina år genom att sitta och gråta över spilld mjölk. Gör något åt saken idag så kanske du kan leva ett vettigt normalt liv när du är 27-29.

Kan jag lösa en situation där jag blivit dömd i tingsrätten flera gånger, hade tre gånger så stor skuld som dig men ändå lyckades hålla ihop psykiskt och skaffa mig ett fastjobb och betala av mina skulder via löneutmätning under ett par år så kan du också göra det.

Lycka till.

Senast ändrad:
I am a member-member of låneforum Sveriges största forum inom området. På grund av exempelvis Bet365.

Sijona

Seriöst? Börjar ditt inlägg med "sluta grina och ta tag i problemet istället"?
Du har aldrig brutit ihop någon gång under alla dina år då du kämpat med skulder och spel eller?
Jag har KÄMPAT som ett svin, jag har kämpat så mycket att det har lett till att jag blivit totalt utmattad och deprimerad som lett till sjukskrivning.
Jag behöver INTE sanningens ord från någon som hade som du säger tre gånger mer i skulder än vad jag har, jag började kämpa med detta för något år sedan och som jag skrivit fått bukt på väldigt mycket och än så länge klarat mig undan kfm! DET är fan grymt jobbat av mig!

Från att ha tyckt att jobbet varit det viktigaste, att få ordning på ekonomin och fortsätta jobba jobba jobba och kämpa till att knappt inte orka gå upp ur sängen eller ta ut min dotter till lekparken, utan att veta varför. Varför jag känner så när jag kämpat så länge, varför min kropp gett upp men hjärnan skriker "FORTSÄTT!". Det är ett tecken på att jag slitit som ett djur och inte bara suttit och grinat!
Och jag vet redan om allt jag måste göra för att ta mig framåt, allt du skriver vet jag om. Jag var inte ute efter att någon ska sparka mig i arslet och säga "sluta grina och gör såhär och såhär"
(Tro mig, min mamma sparkar mig tillräckligt i arslet)
Jag ville höra om andras historier för jag kände mig ensam i detta, nu vet jag att jag inte är det för att alla delar med sig och det verkar som om lösningen sett olika ut för alla, så säg inte att något tillvägasätt bara är trams.

Ditt inlägg var intressant att läsa men nästa gång, snälla skippa den första meningen för du har ingen aning om hur mycket folk har gett av sig själva för att komma ur sitt helvete.
Jag är dock glad över att läsa om att du klarat dig ur detta, starkt gjort!
Lycka till i framtiden!

Jag tror att man när man haft kämpigt och tufft under en lång tid blir antingen cynisk eller ödmjuk. Ingen ekonomisk kaos är lätt som en plätt att reda ut. Uppmaningar som "Sluta grina och gör nåt istället" är totalt värdelösa. De hjälper ingen förutom den som säger så som ev kan få känna sig lite bättre och lite mer handlingskraftig än oss andra.

Jag har "grinat" så många gånger, både dagtid och nattetid, jag har bokstavligen slitit mig i håret men det har kommit något konstruktivt av all förtvivlan, en insikt, en känsla att nu jävlar ska jag kämpa ännu hårdare etc.
Bättre att släppa ut all ångest än stänga in den så den blir som en sten inuti en... så förstenas hjärtat sakta men säkert.

Så grina på ni :)

Sluta grina och ta tag i problemet istället!

Jag var 21 år och hade som mest skulder på 1.2 miljoner utan att äga något alls mer än mina kläder. 800.000kr uppskattat har jag bränt på spel. Vill du veta hur mycket du exakt spelat bort är det bara att maila alla spelbolag och fråga hur du ligger till.

Jag började spela när jag var 15 år och idag är jag snart 30 och jag är nu helt skuldfri, har inte ett enda lån!!
Det enda jag har är en hyresrätt och det är så roligt att se pengarna växa i aktier m.m istället för att spela bort dom.

Det tog ca 6-7 år för mig att bli helt skuldfri. 6-7 vidrigt jobbiga år men så värt det nu i efterhand.

Man måste nå botten för att kunna gå uppåt och tro mig, är det någon som vet vad botten är så är det jag, ekonomiskt sett. Har sett insidan av en tingsrätt otaliga gånger.

Alla mina ungdomsår försvann i princip, medan andra var ute och hade roligt satt jag hemma och spelade bort mina ungdomsår och gjorde ekonomibrott vilket gjort att jag aldrig haft ett förhållande och hela den biten men nu är det inget jag gråter över utan trivs i min egenhet.

Steg nu: Sluta spela, stäng av dig från alla spelsidor. Riv kort, spärra trustly.
Steg 1: Skaffa dig ett jobb med bra lön.
Steg 2: Släpp alla skulder till kronofogden.
Steg 3: Offra några år av ditt liv och gör rätt för dig.
Steg 4: Lev ett friskt liv utan skulder.

Jag har haft KBT, spelterapi i grupper men det spelar ingen roll om man inte själv vill sluta, därför vidhåller jag att dessa möten som folk alltid utan erfarenheten ska rekommendera bara är trams. Vill man inte sluta spela finns det ingen som kan hjälpa dig. Du, endast Du måste bestämma dig.

Att gå och lyssna på andra människor med livsöden som är hemska gör bara att man blir ännu mer deprimerad över sin situation.
Det du behöver är ett fastjobb, släppa alla skulder och inse att det inte är meningen att Du ska vinna pengar.

Kanske låter hårt men verkligen är sådan. Du slösar bara dina år genom att sitta och gråta över spilld mjölk. Gör något åt saken idag så kanske du kan leva ett vettigt normalt liv när du är 27-29.

Kan jag lösa en situation där jag blivit dömd i tingsrätten flera gånger, hade tre gånger så stor skuld som dig men ändå lyckades hålla ihop psykiskt och skaffa mig ett fastjobb och betala av mina skulder via löneutmätning under ett par år så kan du också göra det.

Lycka till.

Om det hade varit så lätt att bara ta tag i problemet så hade det varit bra. Tyvärr funkar det inte så.
Hur vet man att man är på botten då? Det kan väl alltid bli värre?

Kanonbra för dig att du kunde bli spelfri helt själv. Men jag tror iallafall inte att man kan bli spelfri helt på sin egen hand. Jag tror man behöver stöttning och förståelse av närstående. men även av andra spelmissbrukare, att man skulle må sämre av att höra andras livsöden tror jag inte på. Snarare blir det lättare för en själv att inse att man har problem och att det inte är omöjligt att bli spelfri.

Jag tror inte att man kan ta tag i alla problem på samma gång. Utan en sak i taget, det viktigaste är ens välmående. Och att sluta spela kommer ju göra att man mår bättre (iallafall efter en liten spelfri tid).
Sen när man mår bra kan man börja jobba, och därefter kan man jobba på sina skulder.

Det är inte alla som blir av med skulder genom löneutmätning, inte jag iallafall. Har man som jag en massa olika lån (smslånen och blancolån) så äts löneutmätningen upp av deras stora räntor. Jag har haft löneutmätning i 4 år. Skulderna har minskat med 0 kr. Närmare 200 tusen har de dragit från min lön, men det har inte hjälpt.
Då kan det vara väldigt svårt att se framåt och sluta grina.
För vi gör så gott vi kan men det hjälper inte. Men jag är spelfri iallafall och det är huvudsaken! Ett problem i taget...

Jag säger grattis till din Spelfrihet men lite sympati och ödmjukhet från din sida hade inte skadat. Vi ska väl stötta varandra och inte tvärtom.!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp