Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Så ledsen.. :,(

Vill bara skriva av mig lite..
Känner mig så jäkla ledsen och deppig.. Självklart beror det på ekonomin. Känns som om detta helvete aldrig ska ta slut. Jag har varit spelmissbrukare i snart 3 år och har spelat bort ca 400 000 som är min totala skuld idag, jag har kämpat så hårt och försökt komma på fötter igen och lyckades få bukt på det värsta och har fått mycket samlat men har lite småskit kvar.. Jag har dock blivit totalt utbränd av denna stress och press som de ekonomiska problemen medfört. Jag är just nu sjukskriven och får typ inte in några pengar alls, jag har försökt återvända till jobbet men min kropp har strejkat totalt och det slutar med att jag sitter gråtandes på bussen hem igen, jag känner mig orkeslös och helt värdelös och känner mig trött hela tiden trots att jag får tillräckligt med sömn (dem dagarna jag inte har så ont i magen att jag inte kan sova då dvs) Jag försöker fortfarande att samla det sista men får bara avslag på allt. Jag har verkligen slitit arslet av mig för att övervinna skulderna, jobbat ihjäl mig i stort sett och nu känns det som om marken öppnar sig under mig och någon/något drar mig ner. Jag gråter i stort sett varje dag över min situation och nej det är absolut inte någon annans fel än mitt egna men Fan ta allt. Jag är bara 23 år, ska allt gå åt helvete redan? Och jag vet att jag inte är ensam om detta men jag känner mig så ensam om det när jag umgås med mina vänner och alla är så glada och verkar helt bekymmersfria. Jag själv sitter där med ett fake leende och försöker fokusera på vad det pratas om men innerst inne tänker jag bara på mitt helvete jag har, ingen av mina vänner vet om detta. Mina föräldrar vet om mitt spelmissbruk och har fått några samtal där jag bara sitter och storgråter, dem har försökt hjälpa mig ekonomiskt och försökt hjälpa mig att gå hjälp mot spelandet. Jag vill ta hjälp men det kommer aldrig funka att gå prata om mina problem med en grupp 1 gång i veckan. En annan sak som gör att jag känner mig ensam i detta är att jag är tjej.. På något sätt (fast det inte är det) känns det mer skamligt att ha spelproblem om man är tjej, en tjej ska ju vara så himla duktig och tänka på framtiden och jobb och allt. Jag mår så jäkla dåligt och det enda som får mig att inte känna mig sämst är faktiskt att gå in här och läsa om folk som har det värre än jag, riktigt hemskt :( usch.. Skönt att få skriva av sig lite. Svara gärna på hur er situation ser ut och om ni fixat det eller gett upp som jag.

Gör ont i hjärtat att läsa om din situation!
men att du är 23 är är bara en fördel, du har hela livet framför dig och du kommer att ha lärt dig grymt mycket när detta är över!
Jag tror att du skulle må mycket bättre om du kunde anförtro dig till dina närmaste vänner, åtminstone en vän som du kan lita på. Det är viktigt att kunna prata, du kommer att må bättre plus att dina vänner får möjlighet att stötta dig.

Du skriver att det aldrig skulle funka att gå prata i en grupp en gång i veckan? Du kan åtminstone ge det en chans, du har ju inget att förlora på det och varför inte ta alla chanser du kan för att bli kvitt spelberoendet?

Det finns många här på Forumet som har försummat sin ekonomi pga spel och du kommer säkert att få många tips och råd.
Först och främst behöver du bli lite gladare och friskare. hitta ngt i tillvaron som hjälper dig att hitta tillbaka till vardagen. Tänk inte på att allt är kört utan tänk på att du kommer att fixa detta för det kommer du att göra, även om du ev kommer att få ett stort lån att betala många år framöver. Men livet är inte kört för att man har skulder!
Men återigen, berätta för någon som ett första steg, jag är helt övertygad om att du skulle må bättre av det.
Stor kram!

Vill bara skriva av mig lite..
Känner mig så jäkla ledsen och deppig.. Självklart beror det på ekonomin. Känns som om detta helvete aldrig ska ta slut. Jag har varit spelmissbrukare i snart 3 år och har spelat bort ca 400 000 som är min totala skuld idag, jag har kämpat så hårt och försökt komma på fötter igen och lyckades få bukt på det värsta och har fått mycket samlat men har lite småskit kvar.. Jag har dock blivit totalt utbränd av denna stress och press som de ekonomiska problemen medfört. Jag är just nu sjukskriven och får typ inte in några pengar alls, jag har försökt återvända till jobbet men min kropp har strejkat totalt och det slutar med att jag sitter gråtandes på bussen hem igen, jag känner mig orkeslös och helt värdelös och känner mig trött hela tiden trots att jag får tillräckligt med sömn (dem dagarna jag inte har så ont i magen att jag inte kan sova då dvs) Jag försöker fortfarande att samla det sista men får bara avslag på allt. Jag har verkligen slitit arslet av mig för att övervinna skulderna, jobbat ihjäl mig i stort sett och nu känns det som om marken öppnar sig under mig och någon/något drar mig ner. Jag gråter i stort sett varje dag över min situation och nej det är absolut inte någon annans fel än mitt egna men Fan ta allt. Jag är bara 23 år, ska allt gå åt helvete redan? Och jag vet att jag inte är ensam om detta men jag känner mig så ensam om det när jag umgås med mina vänner och alla är så glada och verkar helt bekymmersfria. Jag själv sitter där med ett fake leende och försöker fokusera på vad det pratas om men innerst inne tänker jag bara på mitt helvete jag har, ingen av mina vänner vet om detta. Mina föräldrar vet om mitt spelmissbruk och har fått några samtal där jag bara sitter och storgråter, dem har försökt hjälpa mig ekonomiskt och försökt hjälpa mig att gå hjälp mot spelandet. Jag vill ta hjälp men det kommer aldrig funka att gå prata om mina problem med en grupp 1 gång i veckan. En annan sak som gör att jag känner mig ensam i detta är att jag är tjej.. På något sätt (fast det inte är det) känns det mer skamligt att ha spelproblem om man är tjej, en tjej ska ju vara så himla duktig och tänka på framtiden och jobb och allt. Jag mår så jäkla dåligt och det enda som får mig att inte känna mig sämst är faktiskt att gå in här och läsa om folk som har det värre än jag, riktigt hemskt :( usch.. Skönt att få skriva av sig lite. Svara gärna på hur er situation ser ut och om ni fixat det eller gett upp som jag.

Du är inte ensam, precis som du säger. Jag kämpade med mitt spelmissbruk i nästan tio år innan jag äntligen gick på KBT-behandling en gång i veckan (tror det var 10 veckor totalt). Jag vet inte vad det är för behandling du har tänkt gå på. Men gruppsamtal i samband med KBT funkade verkligen för mig. Du behöver inte berätta mer än du faktiskt vill. Men du kommer känna igen dig i alla tankar du har om spel som de andra berättar. Och det är väldigt befriande.

Och du behöver inte känna dig extra orolig för att du är tjej. När jag gick behandlingen så var 2/6 tjejer. Och ingen kommer döma dig heller. Alla som är där vet vilket helvete spelmissbruk är. Det var en riktig befrielse att kunna prata om sina problem med andra som tänkte och agerade på samma sätt som jag själv när det gällde spel.

Om du bor i Skåne, så rekommenderar jag detta.

http://malmo.se/Social---familjefragor/Missbruk--beroende/Oppenvardshuset-Gustav.html

För egen del så är jag spelfri i nästan exakt 11 månader idag. Den första tiden var abstinensen efter att spela fruktansvärd. Men ganska snart så klingar suget av. Idag bekommer mig inte all reklam på tv:n mig längre. Men jag har alltid i bakhuvudet att jag inte ska spela. Spel löser aldrig några problem.

Hoppas det hjälpte en aning.

Nu är det dags att alla, ABSOLUT ALLA, lån registreras. Det måste finnas en spärr för hur många lån man får ha. Det måste finnas ett tak för hur många procent ränta man kan suga till sig som aktör. Jag är så jävla trött på att ingen verkar bry sig om människor som hamnat i ett beroende där man inte kan säga nej till skitlån som till exempel Onea.

Man ska väl inte behöva hamna på botten innan alternativen tar slut.

Och satans jävla storbanker som inte inser att det finns människor som jobbar arslet av sig för att bli av med sina skulder: Ni måste bli snällare med samlingslånen.

Det finns ingenting som är värre än vetskapen om att hela lönen kommer gå till skulder. Speciellt när man inte ser något slut på det.

Alla själar som lider av ett beroende måste kämpa för att ändra sitt beteende. Men den uppmaningen ska även riktas till bolagen som inte bryr sig alls om hur det går för andra människor.

Senast ändrad:
Bli gärna medlem så kan jag skicka ett meddelande till dig.

Är i samma situation. spelat bort i runda slänga 800.000kr är tjej på 26år. skriv gärna ett meddelande till mig om du vill prata av dig.

Vad fina ni är som stöttar och ger råd! Känns lite bättre när man får skriva av sig lite och att andra förstår vad man går igenom! Jag har reggat mig nu loveg om du vill prata lite! :) jag skickar ett meddelande till dig kassekonomi!

Hoppas jag gjorde rätt när jag skickade meddelande till dig kassekonomi, klickade på "starta konversation" :)

Här har du en till tjej... Spelat bort cirka 800 000..28 år...arbetar även till viss del med personer med denna problematik... Så det kan verkligen drabba alla

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp