Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Så funkar Fairlo

Okej nu säger jag det rakt ut så att verkligen ALLA här inne förstår.
När fairlo pratar om att man endast ska ha EN förfrågan hos bisnode från andra företag senaste 3 månaderna för en höjning gäller alltså ENDAST om man ska levla (höja) från 50 000 till 100 000....det vill säga att det INTE gäller för någon av de andra nivåerna. Så..nu vet ni det.

Jag levlade från 50 till 100 för vad, 2-3 månader sedan? Jag har mängder med FF ifrån Bisnode.

jag har kronofogden skuld och det går inte att höja har 10.000 vill levla 100.000 står det efter vart 3e betalning men egentligen är det bisnode skuld på kronofogden

Precis. Är man så hungrig på att låna pengar bör man inte få ett lån. :) Inget illa menat
Fast man har fortfarande rätten att fråga. Ser inget fel i det. Finns väl ingen eller inget som säger att man inte får låna bara för att man är i behov av pengar (ett lån)? Det är väl just därför man behöver låna. Nej du är helt fel ute på det.
Däremot antar jag att innebörden av det du menar är att : om man är hänsynslös och bara klagar och spyr galla över företagen så ska man inte få låna (skylla sig själv om man får avslag)?

Fick avslag idag med motiveringen att jag blivit spärrad då jag fått ett uppsägningsbrev i maj 2020 på min förra kredit.(den är betald). Detta lån jag har nu tog jag i dec 2020 och gjorde en höjning från 10000kr till 30000 i juni i år. Provade att höja nu då jag betalat in tre inbetalning och fick till svar att jag är spärrad. Har ni någon erfarenhet av detta?.
frågade kundtjänst och deras svar var att jag lyckats komma igenom systemet!
Har skött alla inbetalningar på detta lån. Kan jag bli spärrad då?

dom verka tyvärr spärra massa folk av olika påhittade anledningar. Antar att dom försöker få in sitt kapital till investerarna som lånade ut sina miljoner till dom.

dom verka tyvärr spärra massa folk av olika påhittade anledningar. Antar att dom försöker få in sitt kapital till investerarna som lånade ut sina miljoner till dom.

Undrar om det kan vara så att dom spärrat alla som fick 100 000 felaktigt när dom lanserade det? Jag borde inte få 100 000 men det fick jag.

Tror inte beror på det. Tror att dom vill ha in kapital helt enkelt, och då sätter dom påhittade spärrar för att kunna låsa en del kapital.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp