Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

så blev det .. brännmärkt

Jag har inte skrivit så mycket .. dock läst, är oerhört tacksam över flitiga skribenter och inlägg att söka bland.. jag släppte till slut alla skulderna .. nu har inkasso kommit från några, galet många påminnelser och ett är skickat till KF. så tiden är knapp av att behålla den lön jag får fram tills löneutmätningen blir ett faktum. 1,2 - 1,3 mille ska betalas .. snart kommer räntor och avgifter på skulden göra den till ett star-trek-liknande föremål .. abstrakt summa ...

Många tankar som tränger sig på ibland helt utan förvarning.

Jag har säkrat bilens försäkring med ett år, hoppas på att få behålla den..
nyskild, utblottad genom äktenskapsförord och har inte mycket mer än ett färskt kontrakt på hyrd bostad (hus) till en förhållandevis ok hyra. fint med el inklusive för att ordna
el-abonnemang met bet.anm .. ja brännmärkning är kännbar. Likaså kommande behov av internet .. glöm det om jag inte har till en deposition ..

Att bli särbo - för det är tanken .. känns verkligen hårt och med blandade känslor.
Efter 18 år, 15 som gifta och inte få så mycket som ett korvöre av allt det som lagts in i hem hus och vardag .. jag frågar varför kan vi inte leva under samma tak .. får till svar -"jag vill inte bli fattig .. Att inte vilja vara sambo för risken av besök från KF eller att bli av med någon pryl utan kvitto .. Jag fattar inte? för på alla kapitalprylar finns det kvitto .. det känns tungt och tragiskt.. en har allt & en har inget - som ett straff utöver faktum att skulderna är som de är men de är ju personliga..
särbo och helgsamvaro ?

Är det någon annan här i vimlet som känner igen sig i detta ?

Att vara välkommen på samma adress efter en avslutad skuldsanering .. eventuell ska tilläggas för det är ju inte alltom givet.. känns så snurrigt .. kommer ta tid att smälrta allt men är oerhört tacksam över en egen bostad med riktig adress så jag som jag skrivit tidigare fått vara skriven hos en son..

att jobba på är nödvändigt .. barra hoppas att hälsa och psyke håller för detta

Jag har inte skrivit så mycket .. dock läst, är oerhört tacksam över flitiga skribenter och inlägg att söka bland.. jag släppte till slut alla skulderna .. nu har inkasso kommit från några, galet många påminnelser och ett är skickat till KF. så tiden är knapp av att behålla den lön jag får fram tills löneutmätningen blir ett faktum. 1,2 - 1,3 mille ska betalas .. snart kommer räntor och avgifter på skulden göra den till ett star-trek-liknande föremål .. abstrakt summa ...

nyskild, utblottad genom äktenskapsförord och har inte mycket mer än ett färskt kontrakt på hyrd bostad (hus) till en förhållandevis ok hyra. fint med el inklusive för att ordna
el-abonnemang met bet.anm .. ja brännmärkning är kännbar. Likaså kommande behov av internet .. glöm det om jag inte har till en deposition ..

Att bli särbo - för det är tanken .. känns verkligen hårt och med blandade känslor.
Efter 18 år, 15 som gifta och inte få så mycket som ett korvöre av allt det som lagts in i hem hus och vardag .. jag frågar varför kan vi inte leva under samma tak .. får till svar -"jag vill inte bli fattig .. Att inte vilja vara sambo för risken av besök från KF eller att bli av med någon pryl utan kvitto .. Jag fattar inte? för på alla kapitalprylar finns det kvitto .. det känns tungt och tragiskt.. en har allt & en har inget - som ett straff utöver faktum att skulderna är som de är men de är ju personliga..
särbo och helgsamvaro ?

Att vara välkommen på samma adress efter en avslutad skuldsanering .. eventuell ska tilläggas för det är ju inte alltom givet.. känns så snurrigt .. kommer ta tid att smälrta allt men är oerhört tacksam över en egen bostad med riktig adress så jag som jag skrivit tidigare fått vara skriven hos en son..

♥️

särbo och helgsamvaro ?

Bästa Mirakel, det är med vemod och innerlig sorg man läser Dina rader...även då jag vet Din situation sedan tidigare tack vare vår vänskap som har uppstått... ❤️
Förstår att Dina känslor/tankar kommer än mer upp till ytan nu när allt blir så konkret... så tydligt.... När skiljsmässan nu har gått igenom, när påminnelser börjar inkomma, inkasso likaså, när mobilen studsar runt på bordet och Truecaller appen lyser ilsket rött... Det är tungt - oerhört tungt !!
Nu gäller det bara att försöka hålla huvudet ovanför vattenytan och försöka följa med i vågorna...hur svårt det än känns...
Det är en tung period Du har framför Dig, men förhoppningsvis landar Du mjukt i Din egen lya... förhoppningsvis kan Du där finna ro...inom sinom tid!
Jag är splittrad till Din fd mans beteende...å ena sidan av mig förstår honom och andra sidan, nästan kippar jag efter luft... 18 hela år har Ni spenderat sida vid sida, men när det nu stormar kring Dig...då vill inte han längre vara med på tåget...pga rädsla för att bli av med sina grejer...
Hmm... Försöker vända på steken och tänka hur hade jag själv resonerat om det var min man som stod inför KF ?!
Vet inte... är ju själv rätt egotrippad och mina egna saker som jag har köpt och som har ett värde för mig (kanske bara ett affektionsvärde, men likväl)...ska KF bara komma och ta dessa saker när inte ens jag är delaktig i den situation som min andra hälft har försatt sig i... Vad med mina EGNA ihopsparade 200tkr på banken...kommer KF ta dessa oxå för att min andra hälft har skulder?!
Med ovanstående i bakhuvudet, så är sannolikheten stor att ja hade reagerat på samma sätt som Din nu fd. man...
Tag en dag i sänder och se vart Er ”nya” relation leder hän... Vem vet, när Du sitter i Din EGNA lya, så kanske Du faktiskt känner ”shit, va skönt de faktiskt är...” :)

Tills dess... kämpa på - du rider ut denna storm... Det gör de flesta av oss som hamnar på denna sida pga skuldberg... Ångesten släpper inom sinom tid...lugnet bereds plats igen inom oss... Ta vara på de små livskvalitativa sakerna... och Du, glöm inte: vi finns för varandra...always & forever ❤️

Ursäkta att jag nu kapar Din tråd bästa Mirakel, men när vi är inne på detta med relationer, etc, så vill jag ställa en fråga till vår @Lasseman i ämnet :

Jag lever sedan ca 2 år ensam... Inga tvivel whatsoever om detta, men ponera att jag träffar en ny man, som med vetskap om min situation hos KF, ändå skulle vilja leva sitt liv med mig...
Jag förstår att när KF får vetskap om detta, så kollar dom av hans ekonomi och eventuellt får han dra ett tyngre lass gällande gemensamma kostnader, etc, MEN hur ställer sig KF till hans eventuella dyrgripar...ponera hans BMW, hans motorcykel, hans dyra tavlor, etc...
Skulle Ni ens tänka tanken att ta dessa i besittning när jag inleder en NY relation när jag redan sitter fast i Era klor?!
Skulle jag någonsin våga köra hans BMW, som bevisligen har varit i hans ägo innan vår relation ens startade... ?!
Ligger bevisbördan på oss att relationen är NY och inte en ”gammal” sådan...

❤️ Ja splittrade känslor är rätt ord. Det är så sorgligt och att jag är den som är orsaken är tydligt .. precis som du skriver är det bara tiden som kan visa något om hur det blir men det kommer aldrig bli som innan det är ett som är säkert. Jag förstår honom men är o så besviken. All denna skuld av konsumtion har inte hwlt omärkt passerat utan konsumtionen har vi varit delaktiga i .. men ansvaret är mitt. evighetsgäldenär kanske och då kan vi aldrig bo tillsammans .. Kan ju iallafall hoppas att jag blir smalare av detta - det kommer göra gott för hälsan
Finns bara ett sätt .. att resa sig och trampa framåt i livet

❤️ Ja splittrade känslor är rätt ord. Det är så sorgligt och att jag är den som är orsaken är tydligt .. precis som du skriver är det bara tiden som kan visa något om hur det blir men det kommer aldrig bli som innan det är ett som är säkert. Jag förstår honom men är o så besviken. All denna skuld av konsumtion har inte hwlt omärkt passerat utan konsumtionen har vi varit delaktiga i .. men ansvaret är mitt. evighetsgäldenär kanske och då kan vi aldrig bo tillsammans .. Kan ju iallafall hoppas att jag blir smalare av detta - det kommer göra gott för hälsan
Finns bara ett sätt .. att resa sig och trampa framåt i livet

Hmm...detta med hälsan och ”att bli smalare” ... Hade tidigare svårt att förstå resonemanget som genomsyrar landet i väst...USA - där jag var bosatt i 10 underbara år...där man ofta pratade om just matvanor...att de va dom fattiga som åt mest ohälsosamt, som till en överväldigande majoritet, var dom ”fetaste”. Förvisso var det billigt att äta på Donken, Taco Bell, Dunkin’ Donuts, Pizza Hut, etc... Betydligt billigare än här hemma, men även den ohälsosamma maten i mataffärena var/är betydligt billigare än den hälsosamma... :(

Jag noterar dessvärre samma sak här hemma... Grönsaker är DYRT och jag älskar just detta i alla olika konstellationer... Hälsosam mat överlag är MYCKET DYRT ! Medans pasta, feta korvar, etc är billigt ! Jag vill inte leva på det... jag måste få fortsätta äta hälsosamt... Inte ens grönsakshandlaren på torget är speciellt mycket billigare än Ica Maxi... Att må bra och vara fattig är ingen enkel ekvation... :(

Hej,
Tråkigt med din situation.
Hoppas du mår bra och kan se någon ljuspunkt framöver.
Gällande att få internetabonnemang med bet.anmärkn kan jag rekommendera T3.
Jag fick betala sex månader på en gång och sedan efter sex månader kunde jag gå över till månadsbetalning.
Jag sparade några månader och kunde sedan betala för sex månader.
Om du redan nu tar kontakt med t3 för att få info om vilka belopp det rör sig, kan du börja spara med en gång.
När jag fick reda på att jag skulle få löneutmätning sökte jag ett extra jobb, för att kunna betala av skulderna snabbare.
Jag hade löneutmätning på ca 19.000 kr/månad.

Önskar dig en fortsatt bra dag

Tack! Internet kommer bli svårt att vara utan men ska kolla detta. Verkligen tack @Zebbe71

Bredband är det minsta Du behöver lägga vikt på. Du kan redan nu beställa Ditt nya bredband. Du behöver inte vara folkbokförd på adressen för att göra det. Jag har många ggr beställt nytt bredband INNAN jag har flyttat. Du bara meddelar inkopplingsdatum vid beställning och den görs med fördel över telefon. :) Comhem, Bredbandsbolaget och Telia är företag som jag har bra erfarenhet av.
Signa hyresavtalet a.s.a.p! Ring sen & boka Ditt bredband ! :)

Jag blir riktigt ledsen när jag läser om din skilsmässa. Det måste ändå vara så att sånt händer när kärleken till pengar och prylar är större än till sin äkta hälft. Så sorgligt. För jag undrar om din f d ställer sig frågan om hen själv hade hamnat i en sådan situation.. hur skulle det kännas att få bli utsparkad fr äktenskapet när det kniper?

Och att du sen skulle vara välkommen tillbaka på samma adress när skulderna är betalda... nej tack, eller hur?!
Oavsett skulder eller andra bekymmer... är man tillsammans sida vid sida så är man. Jag förstår och respekterar att människor och känslor ändras MEN finns ingen anledning att vara tillsammans med någon som lämnar en i sticket när det blåser.

Bara att inse att äkta kärlek inte fanns på den gamla adressen... Man kan leva fattig men lycklig. Det önskar jag dig att du kommer att göra.
Livet är mer än pengar, prylar och status.
Du kommer att finna din egen lycka och bli starkare än nånsin.

Stor kram och kämpa på!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp