Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänks räntan på befintliga lån vid framtida eventuella räntesänkningar

Fick sänkt 0.5% f.r.o.m 13 november seb

Collector är överlägset sämst. Fyfan vad jag ångrar att jag tog deras lån.

Fortfarande ingenting från BN eller Ikano.. Dåligt att bankerna får välja själva på detta sättet, borde ju vara hårdare krav på att följa både upp men sen även ner och anpassa sig som alla andra.
BN och Marginal tillhör även den skaran som segar med sänkningar. Antar att tillvägagångssättet visar en del av vissa bankers affärsmodell. Erbjuda lite högre ränta till kunder som inte får marknadens bästa erbjudande vid varje tillfälle, samtidigt som man kan förhala sänkningar samtidigt som höjningar går i takt med RB.

Santander väntar ungefär 2 månader innan de MEDDELAR att de "om en månad" kommer sänka med mindre än vad riksbanken sänkte med. Alltid samma visa. Så 3-4 månader efter att riksbanken sänkt, DÅ först sänker Santander. Ofta hinner riksbanken sänka en gång till innan Santander ens reagerar.. :(

Collector är överlägset sämst. Fyfan vad jag ångrar att jag tog deras lån.
Riktigt svinigt av dem. Sjukt snabba på att höja varje gång men en enda sänkning på 0,15% hittills sen alla sänkningar riksbanken gjort.
Fyfan... Hoppas alla bojkottar dom framöver. Kommer definitivt att lösa ut mitt lån hos dom sp fort det bara går. Garanterat kommer de vilja matcha men ska be dom stoppa upp den matchningen dit solen inte lyser om de inte börjar sänka i snabbare takt nu.

DNB och SEB är helt överlägsna när det gäller att sänka räntan av de jag har lån hos. De har följt riksbanken och gjort det direkt.
Entercard och Marginalen har inte gjort en enda sänkning.
Ica har sänkt men endast med 0.15 per gång
Marginalen sänkte 0,10% och Entercard (Remember) 0,50% 1/11. Men det är fortsatt långt efter DNB som sänkt varje gång riksbanken sänkt.

Vad är det med lån som är hos inkasso, kan de också sänka eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp