- Meddelanden
- 31 419
- Mottagna reaktioner
- 16 474
- Poäng
- 11 677
det där med kreditförluster är inte så kul, det blir ju att man får betala för att andra inte betalar, att man själv skött allt har man inte så mycket för då
det där med kreditförluster är inte så kul, det blir ju att man får betala för att andra inte betalar, att man själv skött allt har man inte så mycket för då
Dom har en tendens att bli dyrare för var år och det är för att det är fler skador i samhället, även fast man själv aldrig orsakat något så drabbas man.De skyllde på kreditförluster på Marginalen med när jag ringde fram tills jag nämnde att jag fått erbjudanden på Lendo - då var det helt plötsligt inga problem sänka räntan rejältdet där med kreditförluster är inte så kul, det blir ju att man får betala för att andra inte betalar, att man själv skött allt har man inte så mycket för då

Jag tror definitivt det är så man får göra och så mycket jobb är det ju. Men som du själv skriver, att byta till nya anuelitetslån typ varannat år innebär ju att du i princip bara betalar in räntaIca banken är vidriga med. Min ränta har ökat med över 100% sen jag skaffade lånet.
När styrräntan sänkts så sänker dom inte alls eller bara en liten fjuttig del utav sänkningen.
när jag frågade om dom kunde sänka min ränta lite så ville dom att att jag skulle skicka in en ny låneansökan och se om jag fick lägre ränta på det lånet…. Det vill man ju verkligen göra på ett annuitetslån som man betalat på i flera år.
förklarade för dom att jag då kommer göra en ansökan via en låneförmedlare och att jag absolut inte kommer välja Ica banken då eftersom jag kommer få bättre erbjudanden.
Men det kanske är så man ska göra även om det medför en massa merjobb.
Bra ändå att du ligger på dem. Ska göra detsamma!
Hej och även du @erik23 kolla min tråd här, när jag hade en aktiv Lendo ansökan igång (de kan se det) så blev det väldigt möjligt att sänka räntan helt plötsligt. Så även om ni har dålig UC nu så kan man köra en Lendo och säga att man fått erbjudanden. Jag hade erbjudanden men inga bra. Fast jag sa att ”jag fått bättre ränta av andra, vad kan ni göra åt min ränta hos er?”:Nu har jag pratat med dem igen, och hon på kundtjänst förklarade att hon inte hade någon information om någon sänkning i framtiden. Frågade då vem jag kunde kontakta som vet det, då bröts chatten helt plötsligt igen.
Fula jävla fiskar!
God dag yxskaft!Det tas visst hänsyn till att du betalat ränta om du ska lägga om ett lån. Om beloppet sjunkit från 500 k till 300 k t.ex. så har ju räntebetalningarna sjunkit kraftigt.