Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sänker bankerna räntorna när inflationen är över?

Att dom höjer räntorna direkt är det inget snack om, där sker allt automatiskt. Att dom sänker räntorna när reporäntan sänks: Kanske någon storbank som vill göra reklam av det "Nu sänker vi räntorna". annars är mitt förtroende för 95% av bankerna totalt förbrukat. Inget i världen skulle någonsin kunna övertyga mig om att man loggar in på mina sidor en dag och ser ett meddelande om att "vi har nu sänkt din ränta"
Varför inte? Det är ju precis så det sett ut när man höjt inlåningsräntan.

Nej men likväl som att boräntor sänks borde ju Blanco också sänkas eftersom de motiverar höjningen med inflationen. Rimligt tycker jag.
Varför då ?
Med Blancolån har du ytterst lite säkerhet och du går själv med på villkoren.
Oftast och alltid en dålig affär.
Tror mig, jag har varit där förr. ..

Marknaden som styr om vi pratar privatlån.

Skulle ingen sänka nykundsräntan skulle nivåerna ligga kvar.. börjar bank X att dumpa nykundsräntan så hänger alla med och låneförmedlarna driver på cirkusen igen med att få folk att lösa bort sina annuitetslån där amorteringen precis blivet större än räntedelen i annuitetsbeloppet.

Kortkrediter brukar ju ligga på samma ränta oavsett ränteläget. Några kanske har passat på att höja lite under hösten men jag tror att de kommer ligga kvar på de nya nivåerna vid en nergång.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp