Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sänka underskottet eller inte ?

Hej alla jag är på jakt efter ett blancolån på ca 230.000.

Men först mina förutsättningar just nu:
Årsinkomst: 400.000
Blancolån: 320.000
Krediter: totalt 34.000
FF: 13 kvar sista försvinner 17 juni
Underskott av kapital: 175.000 (jag vet sjuuuukt högt)
Uc-risk: 27.2 % (ossååå sjuuuukt höögt.

Får tillbaka 46.000 kr på skatterbäringen ( om jag inte justerar ner mitt underskott av kapital)

Bör jag sänka underskottet till 99.000 och få tillbaka ca. 30.000 kr och med detta betala bort mina krediter eller tror ni banker som remember (dessa jag tänkt ska nappa via låneförmedlare) kommer acceptera underskottet på 175.000? Då landar min årsinkomst på 225.000.

Vad tror och tycker ni på forumet ? Kom gärna med tips o råd eller egna erfarenheter.

Vissa kollar inte ens på underskott av min erfarenhet så visst går det utan att du ändrat. Men du kan ju ändra ditt underskott till säg ca 12000 som känns rimligt för din belåningsgrad för att sedan när du fått ditt samlingslån göra en omprovning av deklarationen och skriva 175000 i underskott som du egentligen hade så får du alla pengar du skulle ha tillbaka i skatteåterbäringen dock lite senare plus att du förmodligen fått väldigt mycket bättre UC score när du sökte samlingslån.

Jag gjorde så förra året och fick hela återbäringen 2 veckor efter jag gjorde ändringen av underskott till högt igen. Så länge du fyller i exakt samma belopp som varit inrapporterat till skatteverket tidigare går allt väldigt smidigt och lätt av min erfarenhet.

Vissa kollar inte ens på underskott av min erfarenhet så visst går det utan att du ändrat. Men du kan ju ändra ditt underskott till säg ca 12000 som känns rimligt för din belåningsgrad för att sedan när du fått ditt samlingslån göra en omprovning av deklarationen och skriva 175000 i underskott som du egentligen hade så får du alla pengar du skulle ha tillbaka i skatteåterbäringen dock lite senare plus att du förmodligen fått väldigt mycket bättre UC score när du sökte samlingslån.

Jag gjorde så förra året och fick hela återbäringen 2 veckor efter jag gjorde ändringen av underskott till högt igen. Så länge du fyller i exakt samma belopp som varit inrapporterat till skatteverket tidigare går allt väldigt smidigt och lätt av min erfarenhet.

Tack för ditt svar menar du 12.000 eller 120.000? Ja jag har osså tänkt på de alternativet men o få 30.000 tillbaka innebär att jag kan ta bort 3 krediter från min uc. O vad jag läst är krediter hemska för betyget.

Tack för ditt svar menar du 12.000 eller 120.000? Ja jag har osså tänkt på de alternativet men o få 30.000 tillbaka innebär att jag kan ta bort 3 krediter från min uc. O vad jag läst är krediter hemska för betyget.
Satsa hellre på att få bort/ner krediter än lägga kraft och pengar på att minska underskott. Några banker kommer sålla bort dig pga av ditt underskott och några kommer inte lägga stor vikt vid det.

Satsa hellre på att få bort/ner krediter än lägga kraft och pengar på att minska underskott. Några banker kommer sålla bort dig pga av ditt underskott och några kommer inte lägga stor vikt vid det.
Du tycker jag ska behålla mitt underskott? Det kanske inte spelar större roll om jag minskar det till strax under hundratusen? Jag tänkte betala bort 3 krediter med återbäringen...

Var går gränsen vid för högt underskott, vad brukar man säga 10-15%?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp