Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Sänka ränta hos Collector, Remember och Avida?

Hej, som rubriken lyder.. Någon som vet om eller har varit med om att lyckats förhandla sig till lägre ränta hos dessa bolag? Hur har ni isåfall gått tillväga? Och krävdes uc?

Glöm allt som har med Remember att göra. Man får inte prata med annat än växeltelefonist där som vägrar koppla vidare till deras lånehandläggare om man inte hamnat efter med betalning. Har ställt frågan om det är en uppmaning till att låta bli att betala någon månad bara så att man får prata med någon som kan ta beslut och ge besked men det kunde växelpersonen inte svara på, inte mycket annat heller tyvärr. Lider med alla som har lån där. Tror dom hade en period av att vara lite "lättsamma" i sin utlåning för att pissa in sig lagomt mycket på lånemarknaden och det var nog inte så lyckat för dom som fick lån där. Typ sök 100´och bli beviljad att välja hur mycket du vill låna upp till 300´. Inte särskilt ansvarsfull utlåning eller låneförmedling. Collector är jättetrevliga, verklighetsförankring på hög nivå.

Däremot är Remember hyfsat lätta att få lån av va?

alldeles för lätt.

Dumt svar förlåt. Jag vet inte. Det kanske är "lagom" svårt men de ger kunder möjlighet att råda över belopp som ska lånas på ett sätt som inte överensstämmer med vanlig kreditprövning och som kan få låntagare i svårigheter. Inte bra.

Dumt svar förlåt. Jag vet inte. Det kanske är "lagom" svårt men de ger kunder möjlighet att råda över belopp som ska lånas på ett sätt som inte överensstämmer med vanlig kreditprövning och som kan få låntagare i svårigheter. Inte bra.

Menar du då att collector går med på att sänka ränta?

Det har jag inte svarat på för det vet jag inget om.

Menar du då att collector går med på att sänka ränta?
Collector kräver ett "bevis" på lägre ränta från annan låneförmedlare, i alla fall om man som jag har ringt och frågat om dom kan sänka ränta för att jag inte ska välja att samla lånet någon annanstans. Så vet inte om dom sänker rakt av, men alltid värt att försöka :) Så länge du försäkrar dig om att dom inte tar en ny UC.

Och Remember är som o c skriver helt värdelösa vad det gäller kundservice. Fick prata med en från kundservice som bara sa "vi sänker inte räntor". Jag frågade om hon var säker eftersom att jag i såna fall löser både lån och kredit från dom vilket så klart gör att dom förlorar mig som kund och en massa räntepengar. Hon var säker. Jag löste både lån och kredit och är numera inte kund hos dom. Dom kommer alltså inte få ett öre mer av mig. Hade dom varit lite flexibla så hade jag kanske inte valt att lösa just deras lån.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp