Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sämre UC med 0 betalningsanmärkningar än 1

Jag tror inte det kommer att påverka så mycket ,du är inte för mycket skuldsatt och det är det som är viktigast-dessutom har du säkerhet i själva bostaden, mig skulle mer bekymra dagens ränteläget (pga av inflation)än ditt UC men lycka till i alla fall
Ja det är sant. Men hursomhelst är det helt orimligt att mitt betyg är så dåligt. Jag ska inte ha så dåligt betyg.

Ja det är sant. Men hursomhelst är det helt orimligt att mitt betyg är så dåligt. Jag ska inte ha så dåligt betyg.
Jag tycker också det är jätte konstigt men det är som det är-vi måste anpassa oss men,som tur är, du blir inte så mycket drabbad

Jag tycker också det är jätte konstigt men det är som det är-vi måste anpassa oss men,som tur är, du blir inte så mycket drabbad
Nä det är sant. Det är fel dock. Det är som att man inte är kreditvärdig att ens ta ett mobilabonnemang eller hyreskontrakt. Nu påverkar det kanske inte mig här och nu som du säger. Men sjukt fel, hoppas det rättar till sig snarast

Jaså? Det låter lovande så inom nån vecka återgår det till de normala? Borde hamna bra bit under 3,6 tycker jag som jag låg på innan anmärkningen försvann
Nå, blev det någon ändring nån vecka senare? Gick betyget tillbaka till ett någorlunda rättvist betyg eller fortfarande 10,3? Blir nyfiken om detta stämmer då jag också har anmärkningar som försvinner i februari om exakt 2 månader. Man vill ju veta ifall det är värt att vänta med ansökan en vecka extra eller hur man ska göra. :)

Konstigt att ingen redan skrivit detta. Men anledningen till att du har högre med 0 än med 1 är för att personer som går från x antal anmärkningar till 0 är benägna att ta lån direkt, därför blir ditt högre nu med 0 än 1. Som personer tidigare skrivit så kommer det gå ner inom någon vecka.

Nå, blev det någon ändring nån vecka senare? Gick betyget tillbaka till ett någorlunda rättvist betyg eller fortfarande 10,3? Blir nyfiken om detta stämmer då jag också har anmärkningar som försvinner i februari om exakt 2 månader. Man vill ju veta ifall det är värt att vänta med ansökan en vecka extra eller hur man ska göra. :)
Jag vet inte. Såklart skulle UC få problem med systemet just när min sista anmärkning försvann legat nere snart två veckor!

Hej

Jag har varit ”straffad” 3 år med 1 betalningsanmärkning. Igår försvann den sista. Jag gick från 3,6 till 10,3. Vilket är helt sjukt, jag fortsätter bli straffad.

Ni som erfarit samma sak hur lång tid tog det till ert uc betyg blev normalt igen?

Jag har 370.000kr årsinkomst
3ff
100.000 i billån
0 betalningsanmärkningar

UC på 10.3 med dessa förutsättningar är absurt.
Inget konstigt alls , jag gick från 19,3 till 65,5% när min sista försvann (misslyckat utmätningsförsök)

Inget konstigt alls , jag gick från 19,3 till 65,5% när min sista försvann (misslyckat utmätningsförsök)
Jag förstår såklart grejen. Men väldigt fult att fortsatt bli straffad, när man suttit av sina 3 år. Helt absurt.
Men mitt betyg måste sjunka bra bit under 3,6 snart.

Jag förstår såklart grejen. Men väldigt fult att fortsatt bli straffad, när man suttit av sina 3 år. Helt absurt.
Men mitt betyg måste sjunka bra bit under 3,6 snart.
Hoppas det, jag håller tummarna för dig! Mitt ligger på 11,2 och jag hoppas komma ner till "Bra" i betyg åtminstone efter mina 3 anmärkningar är borta och såklart, den extra veckan har passerat:) men efter vad man sett här så är mina förhoppningar inte direkt skyhöga längre. Jag tänker ansöka ändå även om mitt betyg går ner, har väntat i mer än 3 år nu på att få köpa min drömbil och inget kommer stoppa mig! Får hoppas att bankerna ser förbi Kreddys skumma system och även kollar på andra faktorer.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp