Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Sälja bostadsrätt under skuldsanering

Hej! Jag behöver sälja min lägenhet och behöver flytta in i hyres då familjen ska utökas. Jag har ett pågående skuldsanering och lägenheten fick jag behålla då det inte fanns stora värden efter bolånet som är ett undantag i saneringen. Min fråga är om jag gör en vinst på lägenheten påverkar det saneringen? Bolån 365000, lägenheten värderas till 5-600 000kr. Behöver jag betala in något extra eller har jag fått ett beslut och får göra som jag vill.

Hej! Jag behöver sälja min lägenhet och behöver flytta in i hyres då familjen ska utökas. Jag har ett pågående skuldsanering och lägenheten fick jag behålla då det inte fanns stora värden efter bolånet som är ett undantag i saneringen. Min fråga är om jag gör en vinst på lägenheten påverkar det saneringen? Bolån 365000, lägenheten värderas till 5-600 000kr. Behöver jag betala in något extra eller har jag fått ett beslut och får göra som jag vill.
Well..där tillkommer väl kostnader med. Först och främst mäklare och sen flyttkostnader och reavinsstskatt. Dra av allt det så ser du hur mkt som är kvar...

Du kommer ju behöva göra en liten omprövning för nya kostnader för större familj, nya boendekostnader etc. Så sälj, flytta, behåll det som blir över och skicka in en omprövning. Enda sättet att få veta.

Omprövning är det enda som finns att göra. Vinst efter skatt bör du få betala in på skuldsaneringen

Senast ändrad:

Tjena

Hur stort övervärde hade lägenheten när du fick inledande på skuldsanering ? Jag själv hoppas få skuldsanering snart men jag har en lägenhet med ca 200 lax övervärde

du fick alltså skuldsanering trots du hade lägenhet med övervärde på 140 lax . hoppas jag oxå kan få trots jag har lite mer värde på lägenhet
Finns någon gräns kring 200k

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp