Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Säkerhetsprövning klass 2 anhörig

Ja jag förstår, är mest nyfiken på vad i den ekonomiska delen kollas men mest troligt så är det register och kanske inte att någon är inne på bankkontot. Det står vilka register som kontrolleras i den andra delen och det är brott och misstankeregister men jag utgår ifrån att man kontrollerar att man ej har betalningsanmärkning eller liknande i den ekonomiska delen.

Alltså när du godkänner tjänsten och att kontrollen genomförs så har ju samtliga inblandade myndigheter "tillstånd" att genomföra sökningen. De frågar ju om det är okej att inhämta ekonomisk information och då kan du invända mot det. Särskild personutredning ingår för SK 2 och då inhämtar man info om närstående
Var det SK 2 på dig med?

Var det SK 2 på dig med?
Jag avstår från att svara på den frågan, men som sagt man vet med sig oftast om man kommer klara kontrollen eller inte. Av det du skrivit så behöver ni inte vara oroliga. Eftersom det kan skilja beroende på tjänst är mitt råd att kontakta rekryteringschefen eftersom den är skyldig att svara på exakt vad som kontrolleras

Jag avstår från att svara på den frågan, men som sagt man vet med sig oftast om man kommer klara kontrollen eller inte. Av det du skrivit så behöver ni inte vara oroliga. Eftersom det kan skilja beroende på tjänst är mitt råd att kontakta rekryteringschefen eftersom den är skyldig att svara på exakt vad som kontrolleras
Tack för ditt svar! Chefen menade på att de går igenom olika register men hon sa att inte ens hon visste. Viktigast är att ej vara dömd eller ha anmärkningar, det är också en egen bedömning utifrån intervjun hon hade med min partner. Jag får bara släppa det men man känner sig utlämnad och i mitt huvud är helt kontrollerad nu vilket ej behöver betyda nu.

Intressant, och detta debatteras på flera ställen.

Säkerhetsklass 2, det som skiljer från klass 3 som jag fattat det, är ekonomisk kontroll av sökande och anhörig?

Vad jag läst, menar en del att det endast innebär utdrag från kronofogden samt kontroll mot ekonomisk brottslighet?

De kollar alltså register kopplat till din ekonomi, samt din anhöriga?

Tack för svar! Jag är nyfiken på om man kollar igenom våra konton eller är det mer form av kreditupplysning, register mm? Varken jag eller min partner som har sökt jobbet har några anmärkningar, skulder på kronofogden eller liknande men ändå känner man sig utlämnad. Enligt oss så sköter vi ekonomin och har koll men vem vet vad säpo bedömer.
Vad egentligen som kontrolleras som sedan kan påverka att hen får ett nej exempelvis. Tror ej att det blir så men ren nyfikenhet är det just nu. Jag kanske övertänker bara.
Hur gick det kollade dom era konton och vilken form av kreditupplysning tog dom?

Hur gick det kollade dom era konton och vilken form av kreditupplysning tog dom?
Kolla konton, hur menar ni, att de ska in på er bank och glo? Låter helt orimligt.

Men också nyfiken om kreditupplysning togs, eller är det bara obetalda skulder och liknande som kollas?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp