Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Säkerhetsprövning 2

Jag ska också genomgå en säkerhetsklass 2.
Jag har en pågående skuldsanering- fick den beviljad på 3 år så jag gör min sista betalning i februari 2020 men är "stämplad" till februari 2022. Det sjuka är att arbetsgivaren ringde mig i fredags och erbjöd mig jobbet och nya lönen samt bad mig prata med nuvarande arbetsgivare om jag kan påbörja min anställning redan den 1 december. I dag kom kallelsen till säkerhetsintervju? Hur kan dom göra så? Jag är galet nojig att något ska gå snett nu när jag har ansökt hos min nuvarande arbetsgivare om tjänstledighet!

Jag har för ca: 15 år sen gått igenom klass 2, hade då en hel del obetalda skulder som förfallit och hamnat hos kronofogde och diverse inkasso. Gick bra då men det var ju ganska längesen så inte säkert det skulle gått idag. Att de gör en ekonomisk bedömning kan vara att se om främmande makt (läs Putin) skulle kunna locka dig med lite extra pengar. Men kanske även se om du skulle vara en risk för förskingring och dyl.

Man får inte göra en säkerhetsprövning innan du har en anställning. Därför många anställs på visstid eller liknande för att få göra en säkerhetsprövning. Så förklarades det fel mig. Jag fick också ny tjänst o allt sen kom säkerhetsprövningen men gick igenom efter ett samtal där jag fick förklara mina skulder. Hade inledande då och det var en chefstjänst

Man får inte göra en säkerhetsprövning innan du har en anställning. Därför många anställs på visstid eller liknande för att få göra en säkerhetsprövning. Så förklarades det fel mig. Jag fick också ny tjänst o allt sen kom säkerhetsprövningen men gick igenom efter ett samtal där jag fick förklara mina skulder. Hade inledande då och det var en chefstjänst

Aha, men fick du först gå på säkerhetssamtal och sen förklara skulderna ytterligare efter det?

Men då borde det ändå vara lugnt för mig... Finns inte med i några andra register och min sista betalning på skuldsaneringen görs i februari så det är 4 månader och totalt 3 betalningar kvar att göra. Och jag är i övrigt väldigt skötsam

Det får göras säkerhetsprövning innan man anställs. I många fall rekommenderas det.

Skulder, hög belåning osv kan påverka men behöver inte göra det. Det man vill se är om du är i ekonomiskt trångmål eller riskerar hamna i det och därför lättare kan bli en säkerhetsrisk eftersom du endera kan nappa på erbjudande om att sälja information, eller bli utpressad ekonomiskt.

För de allra flesta är synliga, legitima skulder som kan förklaras och i kombination med en hållbar privatekonomi inga problem.

Har fått ett erbjudande om en tjänst som ska beslutas av regeringen och sedan i EU. De har inte nämnt något om säkerhetsprövning. När i processen fick ni veta att det skulle ske?

Har fått ett erbjudande om en tjänst som ska beslutas av regeringen och sedan i EU. De har inte nämnt något om säkerhetsprövning. När i processen fick ni veta att det skulle ske?

Jag visste att tjänsten var säkerhetsklassad redan när jag sökte, även fast det inte framgick i annonsen. Men de delgav informationen om att säkerhetsprövning skulle ske om man erbjöds den på intervjun lite sådär i förbifarten, och i detalj när de ringde och erbjöd mig tjänsten.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp