Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Säkerhetskontroll vad ansökt tjänst.

Om det bara var för att kolla ekonomin så hade de ju inte behövt göra en säkerhetskontroll, då hade det räckt med en upplysning. De ser nog mer till hela bilden och om man är i farozonen för att vara föremål för utpressningar etc.

Kan tillägga att jag själv är säkerhetsprövad för klass 2 och hade då betalningsanmärkningar, men inget skuldsaldo. De kollade dock även min sambo som hade skuldsaldo, men det verkar inte ha varit några bekymmer.

Får se vad de säger. Är redan sen tidigare godkänd för säkerhetsklass 3. Hade varit skönt om allt varit klart när jag erbjöds tjänsten. Blir lite jobbigt om jag nu inte går igenom kontrollen ...

Har ju skuldsaldo på dryga 400 000 kr men frun är helt ren! Sen har jag inledande nu när de kollar

På RK 2 gör man en samlad bedömning som ställs mot de säkerhetsfaktorer som finns definierade för tjänsten.
Som i ditt fall så påbörjas ofta tjänstgöringen innan svar inkommit.
Sen är resultatet en rekommendation, din arbetsgivare tar beslutet.
Riskfaktorer vid ekonomiska hotbilder är inte bara skuld utan framförallt riskbeteende och tendenser till detta. Så en skuldsättning med en kontrollerad och ärlig ingång behöver inte påverka något faktiskt.

Mvh
M

Tack miklo!
Får se vad som sker, inte hört nått än. Pratade dock med Säpo som gör kontrollen och de meddelande bara att de lämnar ut mina uppgifter från kfm till min arbetsgivare.

Var för några veckor sen nu.

Lite jobbigt detta... Samtidigt som jag väntar på besked om skuldsanering

Nu har jag fått mail om att jag ska kallas till ett säkerhetssamtal med arbetsgivaren.
Har ju bara jobbat i funktionen sen 1 maj...

Får se hur det blir, lite jobbigt att inte veta hur det blir. Hade varit bättre såklart att de gjort kontrollen innan jag erbjöds tjänsten.
Då behöver ingen veta nått utan att jag bara inte hade fått tjänst. Kul att jag fick tjänsten men surt om det skulle gå tillbaka efter denna kontroll.

Har dock fått nya lönen så den lär jag få behålla vilket som..

Håller verkligen tummarna hårt för att det löser sig för dig och att du får behålla ditt jobb och får skuldsanering!

Tack Zippi!!

Ska på samtal nästa vecka.. får se vad de säger.. usch känns lite förnedrande att prata om sin dåliga ekonomi!
Vet inte hur det funkar OM jag inte skulle godkännas då jag redan har min tjänst, fått ny lön och kontor.. jaja visar sig..

Hej jobaby, hur gick det? Vad det några problem vid säkerhetssamtalet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp