Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Säkerhetskontroll vad ansökt tjänst.

God dagens vänner!

Jobbar inom statligt verk och har sökt en ny tjänst inom samma verk. På intervjun idag sa de att en säkerhetskontroll klass 2 skulle göras? det är då med en ekonomisk kontroll?

Då lär jag ju vara körd..
Har inte sökt någon tjänst där jag hanterar nån form att pengar eller annat sånt.
En chefstjänst med personalansvar visst men ändå..

Nån som vet nått om detta?

God dagens vänner!

Jobbar inom statligt verk och har sökt en ny tjänst inom samma verk. På intervjun idag sa de att en säkerhetskontroll klass 2 skulle göras? det är då med en ekonomisk kontroll?

Då lär jag ju vara körd..
Har inte sökt någon tjänst där jag hanterar nån form att pengar eller annat sånt.
En chefstjänst med personalansvar visst men ändå..

Nån som vet nått om detta?
Finns lite info här
https://sv.wikipedia.org/wiki/Säkerhetsprövning
http://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/sakerhetsprovning/sakerhetsklass.html

Vet tyvärr inget om just det men när jag var på intervju för ett bemanningsföretag och sen gick jag vidare till ett intervju till och sen när vi skulle skriva på jobbavtalet då sa dem helt plötsligt "Vi kommer att ta en kreditupplysning" vilket de också gjorde men visst blir man nervös. Det gällde inte heller pengarhantering i jobbet.

Om du inte har skuldsaldo hos kfm så tror jag inte att du behöver vara orolig! Håller tummarna!

Jag har skuldsaldo hos KFM och har löneutmätning...
Har dock en bra budget och det funkar bra, surt att straffas för att man har trasslig ekonomi.. Det är mycket som tyvärr påverkas av sina dåliga ekonomiska val

Jag har skuldsaldo hos KFM och har löneutmätning...
Har dock en bra budget och det funkar bra, surt att straffas för att man har trasslig ekonomi.. Det är mycket som tyvärr påverkas av sina dåliga ekonomiska val
Kan du inte fråga ngn på det nya jobbet om det kommer att påverka och hur?

Javisst är det surt att man straffas, man kämpar ju ihjäl sig!

Var på intervju idag så känns lite jobbigt att höra av sig till rekryterande chef nu...
Så tråkigt bara när man kämpar och det känns skapligt när löneutmätningen kommit igång och jag har bra koll på allt nu.
Inget lyxliv men har nu kvar så vi klarar oss.

Får se vad som händer

Var på intervju idag så känns lite jobbigt att höra av sig till rekryterande chef nu...
Så tråkigt bara när man kämpar och det känns skapligt när löneutmätningen kommit igång och jag har bra koll på allt nu.
Inget lyxliv men har nu kvar så vi klarar oss.

Får se vad som händer

aha ok då förstår jag men man kan se det positivt, att du tagit steget till en bättre ekonomi och då är löneutmätning en del av det. Hoppas verkligen att det ska gå vägen för dig. Berätta gärna hur det går :)

Usch vilken jobbig känsla det måste vara innan du får svar :( Jag som söker statligt arbete inom ekonomi (jag vet, ironiskt va? man har inte klarat sin egen) kan glömma det då :( Gör dom sådär överallt lär man ju inte ha en chans till ett nytt arbete innan dessa fem år är över...

Jag fick jobbet jag sökte..MEN... Nu innan semestern fick jag papper att fylla i för säkerhetskontroll 2... De hade alltså inte gjort den innan de erbjöd mig jobbet som jag tackade ja till och redan börjat arbetat i funktionen. Känns surt att få detta nu!! Suck !! Undrar vad som händer nu?? Har ju inledande skuldsanering

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp