Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Säkerhetsintervju

Hej! Min sambo ska på en säkerhetsintervju då vi nyligen blivit sambo. Men jag har nyligen fått en del skulder hos kronofogden. Jag har inte berättat detta ännu då jag håller på samla mod att berätta de. Vilket jag kommer inom kort men vad får hon reda på om mig och mina skulder?
Kommer dom berätta något till henne?
Vet att hon har rätt så hög säkerhetsklass(dock som civil anställd)

Var ärlig så hon kan vara ärlig, sen bedöms det olika, precis gått igenom säkerhetsprövning klass 2 tror jag, och då kollades bara jag. Men dem frågar ju om ekonomin. Skuldsanering samt tidigare spelberoende, blev lite extra frågor men fick jobbet.

Jag har också sökt jobb och väntar på svar just nu efter intervju och registerkontroll för säkerhetsklass2... svettas av att kanske få ett nej. Jag har pågående löneutmätning som jag ärligt berättade om för arbetsgivaren och hur stor skulden är. Samt att jag gör det jag kan för mina tidigare spelproblem genom gruppmöten och individuella möten hos kommunen. Vad tror ni? Kört? Går igenom?

Jag har också sökt jobb och väntar på svar just nu efter intervju och registerkontroll för säkerhetsklass2... svettas av att kanske få ett nej. Jag har pågående löneutmätning som jag ärligt berättade om för arbetsgivaren och hur stor skulden är. Samt att jag gör det jag kan för mina tidigare spelproblem genom gruppmöten och individuella möten hos kommunen. Vad tror ni? Kört? Går igenom?
Någon som har varit med om liknande situation eller rent ut sagt vet hur det går till?

Vid min intervju kom mitt spelberoende och skuldsanering upp, gällande spelandet så ville dem veta var man var idag, vill inte anställa någon som man helt plötsligt måste hjälpa med beroendevård eller som inte kan sköta sitt jobb pga spelandet. Gällande ekonomin så undrade dem hur länge det skulle pågå, om man såg ett slut, om man har skulder till fel sorts personer, jobbmoral överlag eftersom lönen blir drabbad.

Jag hade sommarjobbat så dem hade redan sett hur jag fungerade, det hjälpte förmodligen till, men min bakgrund kom inte fram förens intervjun.

Så jäkligt svårt att säga något tyvärr, beror ju på dem andra som sökt.

Hypotetiskt så undra jag om arbetsgivare kan få reda på om man spelar? Tex via rapport från en spelsida? Får spelbolag lämna ut sånt om en arbetsgivare frågar

Jag var på intervju och tog själv upp i slutet av intervjun att jag har sanering och de mesta av skulderna är från spelande men att jag gått behandling mot mitt spelberoende.

Detta verkade ha satt käppar i hjulen då det var så himla positivt i början av intervjun där jag skulle kolla hur lång uppsägningstid jag hade och om jag kunde börja tidigare..
Allting verkade kanon.

Detta skulle bara bollas lite med en högre chef ang min sanering och hur skulderna uppkommit.

Dom skulle höra av sig, men inte hört något alls efter jag gick därifrån..Så är lite surt..

Jag var på intervju och tog själv upp i slutet av intervjun att jag har sanering och de mesta av skulderna är från spelande men att jag gått behandling mot mitt spelberoende.

Detta verkade ha satt käppar i hjulen då det var så himla positivt i början av intervjun där jag skulle kolla hur lång uppsägningstid jag hade och om jag kunde börja tidigare..
Allting verkade kanon.

Detta skulle bara bollas lite med en högre chef ang min sanering och hur skulderna uppkommit.

Dom skulle höra av sig, men inte hört något alls efter jag gick därifrån..Så är lite surt..
Hur längesen va det då? Tänker om dom kanske utvärderar/diskuterar de än…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp