Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Säga upp sig under löneutmätning

Hej!
Fortsättning på detta .
Jag valde att säga upp mig det blev helt enkelt inte hållbart ( jag var inte den enda)

nu till saken .
jag kommer lösa nytt jobb . Har två erbjudanden på bordet .

ett där jag kommer tjäna i princip samma som tidigare direkt med en ganska hög fast lön . Dock är det en bransch jag inte känner mig ett dugg intresserad av.

de andra är ett Bolag jag verkligen lockas av och tror mycket på . Dock halveras min fasta lön men de finns möjlighet för bra provison (dock kan ju de ta ett tag att bygga upp relationer osv)

Mitt hjärta säger att ja ska gå på de andra alternativet men hjärnan säger de första och det är egentligen bara av den anledning att inte vill riskera en framtida skuldsanering .
hur skulle ni resonerat här ? Man spenderar ju mycket tid på sitt jobb och då vill man trivas och brinna för det . Men ja vill samtidigt inte riskera hela min framtid med skulder för evigt :p
Av egen erfarenhet så skulle jag säga, ta det jobbet som känns bra i hjärtat! Särskilt när man kommer ifrån en tuff jobbsituation så kan en plats där man vill vara och mår bra göra underverk på måendet ganska snabbt. Jag vet inte hur mycket KFM kollar på att man gått ner i lön, men det finns ju många orsaker till ett sånt beslut. Att bli långtidssjukskriven hade inte varit bättre. Heja dig som vågade bryta upp från något som fick dig att må dåligt!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp