Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Säga upp outnyttjad kredit eller behålla? Tankar funderingar och erfarenheter.

Behålla kredit?

• Totalt antal röstare
    13
Jag fick förbeviljat ett kreditkort på 40000 iom jag sökte ett lån från collector. Jag valde att gå vidare och ta kortet. Nu när krediten registrerades på uc gick mitt uc-betyg från 2,2 till 1,3. Jag är medveten om att det höjs om jag börjar utnyttja kortet men trodde betyget skulle bli sämre av fler krediter. Skillnaden från förra uppdateringen är att det tillkommit en kredit och en avbetalning ändå gick betyget ner.

Jag fick förbeviljat ett kreditkort på 40000 iom jag sökte ett lån från collector. Jag valde att gå vidare och ta kortet. Nu när krediten registrerades på uc gick mitt uc-betyg från 2,2 till 1,3. Jag är medveten om att det höjs om jag börjar utnyttja kortet men trodde betyget skulle bli sämre av fler krediter. Skillnaden från förra uppdateringen är att det tillkommit en kredit och en avbetalning ändå gick betyget ner.
Det är pga det syns som en tillgång. Men det är ytterst individuellt. Helt beroende på hela din ekonomi. Risken sätt beroende på din ekonomi och jämförs med andra. Därför är det så svårt att avgöra vad som påverkar UC. Du hamnar i en grupp som har högre eller lägre risk. Allt beroende på hela din ekonomi.
Dessutom, att ha 40k tillhands är oerhört lockade att nyttja när man ”bara” ska…..
Satsa för att ha 40k som buffert på kontot istället.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp