Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Rotera påminnelser

Hej, har 5 tuffa månader framför mig och för att hålla ihop ekonomin och omvärdera hus +lösa sms lån så roterar jag mina betalningsavier med påminnelser.

tex lån 1 betalas månad 1
Lån 2 betalas månad 1
Lån3 betalas ej utan betalas månad 2 +påminnelseavgift

lån 1 påminnelse månad 2
Lån 2 betalas månad 2
Lån 3 betalas +påminnelsen från månad 1

jag vet att det inte är klokt men det är detta som håller mig flytande just nu, min fråga är om det finns en gräns för hur många gånger man under en period kan vara försenad med sin betalning? Finns det någon gräns?
Jag vet om att lånet går till inkasso om man inte betalar påminnelsen men vad händer om jag betalar påminnelsen, drar på mig en påminnelse på ett annnat lån och sen drar på mig en påminnelse på lån 1, 2 månader efter igen när första påminnelsen är betald?

Okej jag sitter i en knepig sit några månader framåt.

kan jag rotera att betala mina lån genom låta vissa vara obetalda månad 1 dra på mig en påmminelse
Betala dom månad 2 och låt lånen från månad 1 som betalades bli obetalda och få en påminnelse på dom månad 3?

hur många påminnelser är okej under 1 år kan lånet avslutas och skickas till inkasso pga detta?

33 § Kreditgivaren har rätt att få betalning i förtid endast om det har gjorts förbehåll om detta i avtalet och
1. konsumenten sedan mer än en månad är i dröjsmål med betalning av ett belopp som överstiger tio procent av kreditfordran,
2. konsumenten sedan mer än en månad är i dröjsmål med betalning av ett belopp som överstiger fem procent av kreditfordran och dröjsmålet avser två eller flera poster som förfallit vid olika tidpunkter,
3. konsumenten på något annat sätt är i väsentligt dröjsmål med betalning,
4. säkerhet som ställts för krediten har avsevärt försämrats, eller
5. det står klart att konsumenten genom att avvika, skaffa undan egendom eller förfara på något annat sätt undandrar sig att betala sin skuld.

Hej tack för ditt svar men jag förstår inte riktigt vad det innebär.
Säg att jag får 5 påminnelser inom 1 år som betalas månad 2. Vad händer då?

Det skulle möjligen kunna bli uppsagt med hänvisning till 3. konsumenten på något annat sätt är i väsentligt dröjsmål med betalning.

Folk här brukar systematiskt ligga efter ibland och det är sällan det skrivs något om att det helt plötsligt sagts upp krediter.

Okej då kan jag andas ut lite tills allt landar rätt tack för ditt svar

Har hållit på så här under flera år. Så länge du betalar påminnelsen så tror jag inte att det händer ngt. Har gått bra för mig i alla fall, så kan jag säga.
Sen lär man sig också vilka som har höga påminnelseavgifter och vilka som har lägre. Så man vet vilka man ska hoppa över "oftare".
Ja, det låter inte klokt men det är ett strategi bland andra när pengarna inte räcker till.
Lycka till!

Hur har du lyckats? Kostanden dubblas nästa månad för mig vilket leder till ännu mer utgifter.

är tanken att jag tex väljer ut 2 krediter och hoppas över dom för att sen nästa månad betala den dubbla kostnaden för dom båda men istället hoppa över 2 andra?

kommer behöva lösa min utgiftspost på något sätt på januaris lön för jag ligger back ca 5000:- vet inte alls hur jag ska göra

Förlåt, men om du inte betalar ett lån en månad så kommer ju kostnaden vara mer än 2x nästa månad?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp