- Meddelanden
- 133
- Mottagna reaktioner
- 33
- Poäng
- 147
Hej, har 5 tuffa månader framför mig och för att hålla ihop ekonomin och omvärdera hus +lösa sms lån så roterar jag mina betalningsavier med påminnelser.
tex lån 1 betalas månad 1
Lån 2 betalas månad 1
Lån3 betalas ej utan betalas månad 2 +påminnelseavgift
lån 1 påminnelse månad 2
Lån 2 betalas månad 2
Lån 3 betalas +påminnelsen från månad 1
jag vet att det inte är klokt men det är detta som håller mig flytande just nu, min fråga är om det finns en gräns för hur många gånger man under en period kan vara försenad med sin betalning? Finns det någon gräns?
Jag vet om att lånet går till inkasso om man inte betalar påminnelsen men vad händer om jag betalar påminnelsen, drar på mig en påminnelse på ett annnat lån och sen drar på mig en påminnelse på lån 1, 2 månader efter igen när första påminnelsen är betald?
tex lån 1 betalas månad 1
Lån 2 betalas månad 1
Lån3 betalas ej utan betalas månad 2 +påminnelseavgift
lån 1 påminnelse månad 2
Lån 2 betalas månad 2
Lån 3 betalas +påminnelsen från månad 1
jag vet att det inte är klokt men det är detta som håller mig flytande just nu, min fråga är om det finns en gräns för hur många gånger man under en period kan vara försenad med sin betalning? Finns det någon gräns?
Jag vet om att lånet går till inkasso om man inte betalar påminnelsen men vad händer om jag betalar påminnelsen, drar på mig en påminnelse på ett annnat lån och sen drar på mig en påminnelse på lån 1, 2 månader efter igen när första påminnelsen är betald?