Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Rocker Kredit

Har också upplevt detta fast från en bank, ringde då UC och de sa att även Micro UC kan registreras och belasta betyget. Tydligen…
Fast då kan dom ju lika väl ta Full UC med en gång? Förstår inte vitsen med en Micro upplysning som reggas som Full?

Fast då kan dom ju lika väl ta Full UC med en gång? Förstår inte vitsen med en Micro upplysning som reggas som Full?
Precis ren jävla idioti att hålla på lura människor med deras så kallade Micro uc som påverkar lika mkt som en full uc. Sjukt att såna oseriösa aktörer får grönt kort från finansinspektionen att få brediva låneverksamhet

Precis ren jävla idioti att hålla på lura människor med deras så kallade Micro uc som påverkar lika mkt som en full uc. Sjukt att såna oseriösa aktörer får grönt kort från finansinspektionen att få brediva låneverksamhet
Vi får se vad Rocker svarar. Jag har Mail från UC att när företag tar Micro upplysning så ska det stå:

"1 fråga har registrerats hos UC utan att frågorna redovisas i upplysningen"​

Någon som tog igår som fått reda på ifall det tagits full eller mikro uc?

Vilka förutom rocker tar ens en mikro?

Någon som tog igår som fått reda på ifall det tagits full eller mikro uc?

Vilka förutom rocker tar ens en mikro?
Dom har nog knappt öppna sen vi ställde frågorna. Många tar riktig Micro UC.

zalando, betallkoll, Avarda etc

Precis vad jag sa till banken också, för det blir missvisande för kunderna.

Precis vad jag sa till banken också, för det blir missvisande för kunderna.
Är du säker att du fatta rätt ? För UC skrev till mig att vid mikroupplysning skall det STÅ:

Rocker sa till mig Micro igår. Då kan omöjligt stämma att är
Micro eftersom upplysning registrerades!

Är du säker att du fatta rätt ? För UC skrev till mig att vid mikroupplysning skall det STÅ:

Rocker sa till mig Micro igår. Då kan omöjligt stämma att är
Micro eftersom upplysning registrerades!
Ja, både hon på banken sa precis samma sak som UC, för hon på banken hade själv ringt till UC och frågat eftersom jag hade ringt och klagat.
Ringde själv UC och hon sa samma sak, just att en Micro UC kan visas som en förfrågan och påverka betyget. Men nu verkar det ju oklart...

Fick detta som svar av dem idag:

Om du går in i Rockerappen och ansöker om en kredit så får du först erbjudande om vår mindre kontokredit, med ett utrymme på 5000 SEK
Det blir en mindre kredituppysning än om man ansöker om högre belopp, men den kommer fortfarande synas på din UC
Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar!

Med andra ord så kommer den synas på UCn och ditt score kommer försämras om jag förstått det rätt?

Fick detta som svar av dem idag:

Om du går in i Rockerappen och ansöker om en kredit så får du först erbjudande om vår mindre kontokredit, med ett utrymme på 5000 SEK
Det blir en mindre kredituppysning än om man ansöker om högre belopp, men den kommer fortfarande synas på din UC
Tveka inte att höra av dig om du har frågor eller funderingar!

Med andra ord så kommer den synas på UCn och ditt score kommer försämras om jag förstått det rätt?
Så om det blir en mindre upplysning som om jag förstått det rätt inte visar skuldsaldo mm så kan alltså sådana med skuldsaldo kunna teoretiskt sett få lån?‍♂️

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp