Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Rocker Kredit

Pratade med kundtjänst för 3 min sen som bekräftade att det tas en micro-UC vid ansökan om lägsta krediten, alltså 5000 kr. Vid ansökan om högre kredit tas både Bisnode och ”vanlig” UC. Klart som korvspad.
Va precis också i kontakt och dom bekräftade Micro UC, så jag ansökte och fick en förfrågan som påverkade mitt kreditbetyg med 0.4 samt registrerad förfrågning. Har nu bett dom ta bort den. Eftersom jag frågade dom innan ansökan så felaktig marknadsföring. Vi får se vad dom svarar!!

Va precis också i kontakt och dom bekräftade Micro UC, så jag ansökte och fick en förfrågan som påverkade mitt kreditbetyg med 0.4 samt registrerad förfrågning. Har nu bett dom ta bort den. Eftersom jag frågade dom innan ansökan så felaktig marknadsföring. Vi får se vad dom svarar!!
Ja fick inte välja vilket belopp man ville söka iallafall, var bara att man kunde få max 40.000 eller minst 5000 efter sina förutsättningar men inget att man valde själv vilket belopp man ville ha

Ja fick inte välja vilket belopp man ville söka iallafall, var bara att man kunde få max 40.000 eller minst 5000 efter sina förutsättningar men inget att man valde själv vilket belopp man ville ha
Ja då blir det ju svårt att de skulle gå på micro uc

Skrev och frågade jag också. Han skrev att de tar Micro UC vid 5000, vanlig vid högre belopp. Frågade då om man kan söka 5000kr och det skulle han återkomma imorgon med via Mail.

Dom tog full uc på mig 5000 kr ush. Ska prata med deras kundtjänst

Jag sa det tidigare....de tog nått som sagt ur som en halv UC men den påverka betyget (Jag kolla inte upp det då jag inte behövern bra UC på över ett år.)
Men det verkar som nått inte stämmer så det är bra att ni kollar upp.

Min uc de tog hade mycket lägre score och visade inte alla uppgifter. Alltså troligtvis mini UC.

Jag sa det tidigare....de tog nått som sagt ur som en halv UC men den påverka betyget (Jag kolla inte upp det då jag inte behövern bra UC på över ett år.)
Men det verkar som nått inte stämmer så det är bra att ni kollar upp.

Min uc de tog hade mycket lägre score och visade inte alla uppgifter. Alltså troligtvis mini UC.

Jag har kontaktat UC och skall kolla vad dom använder för upplysning och om dom får skriva att det är MicroUpplysning till kund såfall. Dom skrev Micro upplysning till mig i chatten och den skall inte påverka betyget. Denna UC påverkade lika mycket som en FULL uc. Enda anledning man söker hos företag som tar microUC är ju för att man INTE vill att det skall påverka UC? Otherwise whats the Point lixom?

Har också upplevt detta fast från en bank, ringde då UC och de sa att även Micro UC kan registreras och belasta betyget. Tydligen…

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp