Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riverty Sweden AB, vilka är det och vad gör de?

Godmorgon.
Är det någon som fått en kreditupplysning gjord av Riverty som fått det i Kivra idag el de sista dagarna ?
ja! Gjorde en beställning på prov. Fick ett paket med något som såg ut som torkade kaninlortar. Jag ringde och avbeställde vidare kontakt varvid jag fick besked att det var för sent att avbryta men att jag kunde vänta till nästa leverans och då returnera.
Fick efter ca en vecka en förpackning på 2 behållare med torkade kaninlortar och en faktura på 1996 kr.

ja! Gjorde en beställning på prov. Fick ett paket med något som såg ut som torkade kaninlortar. Jag ringde och avbeställde vidare kontakt varvid jag fick besked att det var för sent att avbryta men att jag kunde vänta till nästa leverans och då returnera.
Fick efter ca en vecka en förpackning på 2 behållare med torkade kaninlortar och en faktura på 1996 kr.
Toppen!

Dom fakturerar för parkeringar, dom tog en upplysning på mig häromdagen också.

Jag har en betalplan hos Gothia och fick idag en upplysning via Riverty. Oklart varför man tar en kreditupplysning när man har en betalplan och sköter betalningarna. Man får vara tacksam det inte var en UC.

Kommer dock betala av skulden i mars när jag får min slutlön från min f.d arbetsgivare.

Jävla idioter e dom! Fick ett ett inkassokrav med en kaptalskuld på 45 spänn från Gothia som nu låg på 289,62:-

Vet inte ens vad det gäller men tror det är någon tidning, ska ta reda på det nu!

På min Swish idag står det Gothia Inkasso och precis under står det ”RIVERTY SWEDEN AB” i versaler och fetstil

Jag har en betalplan hos Gothia och fick idag en upplysning via Riverty. Oklart varför man tar en kreditupplysning när man har en betalplan och sköter betalningarna. Man får vara tacksam det inte var en UC.

Kommer dock betala av skulden i mars när jag får min slutlön från min f.d arbetsgivare.
Ja, inget nytt. Dom brukar göra så, Riverty alltså.
Företag gör så ibland. Just för att se om gäldenärens ekonomiska situation förändrats åt något håll. Det hela handlar alltså om att man då kanske kan sänka eller höja avbetalningsplanen som finns och så vidare.

Jävla idioter e dom! Fick ett ett inkassokrav med en kaptalskuld på 45 spänn från Gothia som nu låg på 289,62:-

Vet inte ens vad det gäller men tror det är någon tidning, ska ta reda på det nu!
Inte så konstigt är ju inkasso avgifter när det kommer ditt. Vad kapitalbeloppet är spelar ju mindre roll

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp