Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riverty Sweden AB, vilka är det och vad gör de?

Japp. Jag fick i helgen, men det gällde en skuld.
Just Intrum ska vi vara lite extra observanta på efter våra saneringar är över, för dom drar sig inte för att skicka kravbrev efter saneringen är över… har jag läst av flera :(
Ja precis, jag har läst det också. Ska fota av mina skulder hos dom.

Hur fungerar det om systemet ger "träff"? Säg att en person har angivit 32.000 kr i månadslön och det visar sig att den personen tjänade 41.000 kr år 2022. Blinkar hela skärmen då eller hur funkar det? Kan inte min vildaste fantasi anta att dom går igenom alla förfrågningar manuellt eftersom vi är en del i den här tråden som fått en förfrågan på oss.

Hur fungerar det om systemet ger "träff"? Säg att en person har angivit 32.000 kr i månadslön och det visar sig att den personen tjänade 41.000 kr år 2022. Blinkar hela skärmen då eller hur funkar det? Kan inte min vildaste fantasi anta att dom går igenom alla förfrågningar manuellt eftersom vi är en del i den här tråden som fått en förfrågan på oss.
Jo då, det gör dom nog. Inkasso bolagen (de större iallafall) har säkerligen personal som ”bara” arbetar med att föröka hitta anledningar till att kräva omprövning av gäldenärer…

Förstår verkligen inte varför Intrum köper upp mina tre största lån en månad innan avslutad skuldsanering.

Förstår verkligen inte varför Intrum köper upp mina tre största lån en månad innan avslutad skuldsanering.
Dom köper i stora volymer/portföljer i paket. Dom vet nog inte på detaljnivå vad varje skuld innefattar.
Min skuld som ursprungligen låg hos Collector köptes av Intrum NU och skulden är på ca 12tkr.

Dom köper i stora volymer/portföljer i paket. Dom vet nog inte på detaljnivå vad varje skuld innefattar.
Min skuld som ursprungligen låg hos Collector köptes av Intrum NU och skulden är på ca 12tkr.
Mina är på 400 000 plus

Ja precis, jag har läst det också. Ska fota av mina skulder hos dom.
@Kimsan72 @Ny2018
Det var jag som fick en kreditupplysning fr Intrum tagen på mej ett par månader efter att min sanering var slut. Nu togs det en Creditsafe så det var ju ok så. Tror jag läst om nån fler som råkat ut för det.

@Kimsan72 @Ny2018
Det var jag som fick en kreditupplysning fr Intrum tagen på mej ett par månader efter att min sanering var slut. Nu togs det en Creditsafe så det var ju ok så. Tror jag läst om nån fler som råkat ut för det.
Ja det stämmer. Har dock läst om andra som fått likadant av just Intrum :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp