Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riverty Sweden AB, vilka är det och vad gör de?

Jag förstår. Men däremot verkar det som att det ska krävas mycket till för att den ska bli hävd.
jag personligen är en nojig människa, så jag vill helst ha ryggen fri alltid. Hade jag tjänat 20tkr mer på ett år hade jag omprövat, oavsett vad.
jag vet ju att KF’s ställningstagande säger 4000-5000kr per månad mer, och att det står:

”Om din ekonomi förbättras väldigt mycket kan borgenärerna vilja ha mer eller så vill du själv betala mer.
Är det borgenärerna som ansöker om en ändring, kan vi förlänga din betalningstid.
Det gör vi däremot inte om det är du själv som ansöker om ändringen.”
jag kan ju inte anse att summor under 50tkr mer på ett år är ”väldigt mycket”.
men det är nog alltid bäst att ompröva vid förändringar utifall att det skulle vara något.
Fast det kan även vara så att om du ompröva och du får avslag . Sen kommer bolaget och ompröva för samma sak så kan det gå igenom tyvärr och man blir straffad ! Vet en här som råkat ut för det

Har fått omprövning av dem förra året.
Den slutade dock väl, men har fått upplysning 1 oktober igen från dem.
Alltid samma tidpunkt dom tar upplysning.
Dom har gjort en upplysning på mig i oktober 2021,2022,2023 så det verkar gå på automatik.
Min lön har dock diffat lite mellan åren men jag har omprövat varje år pga detta. känns bättre att vara på säkra sidan.

Fast det kan även vara så att om du ompröva och du får avslag . Sen kommer bolaget och ompröva för samma sak så kan det gå igenom tyvärr och man blir straffad ! Vet en här som råkat ut för det
Hur ska du kunna bli straffad för något som du själv omprövat och fått avslag på?

Hur ska du kunna bli straffad för något som du själv omprövat och fått avslag på?
Jag vet en som omprövade här för hög inkomst och han fick avslag på den . Sen kom ett bolag och gjorde en omprövning och då fick han betala 5 mån extra för då gick ansökan igenom

Jag vet en som omprövade här för hög inkomst och han fick avslag på den . Sen kom ett bolag och gjorde en omprövning och då fick han betala 5 mån extra för då gick ansökan igenom
Det där låter ju helt skruvat.
har du själv omprövat och fått ett avslag, så bör ju inte någon borgenär kunna ompröva om samma sak och få det igenom?
måste ligga mer bakom.

har du själv omprövat och fått ett avslag, så bör ju inte någon borgenär kunna ompröva om samma sak och få det igenom?
måste ligga mer bakom.
Jag håller med det kan inte stämma. Jag hade överklagat om det mot alla odds blivit så.

Jag förstår. Men däremot verkar det som att det ska krävas mycket till för att den ska bli hävd.
jag personligen är en nojig människa, så jag vill helst ha ryggen fri alltid. Hade jag tjänat 20tkr mer på ett år hade jag omprövat, oavsett vad.
jag vet ju att KF’s ställningstagande säger 4000-5000kr per månad mer, och att det står:

”Om din ekonomi förbättras väldigt mycket kan borgenärerna vilja ha mer eller så vill du själv betala mer.
Är det borgenärerna som ansöker om en ändring, kan vi förlänga din betalningstid.
Det gör vi däremot inte om det är du själv som ansöker om ändringen.”
jag kan ju inte anse att summor under 50tkr mer på ett år är ”väldigt mycket”.
men det är nog alltid bäst att ompröva vid förändringar utifall att det skulle vara något.

Det är ett snitt på 1600kr/månaden, ska du skicka in omprövning och vänta ett halvår och få avslag?

Min fru och jag skickade in omprövning i våras, 7.000 kr mer efter skatt men fick avslag.

Det är ett snitt på 1600kr/månaden, ska du skicka in omprövning och vänta ett halvår och få avslag?

Min fru och jag skickade in omprövning i våras, 7.000 kr mer efter skatt men fick avslag.
Fast det är ju kanske inte just bara den ökningen som varit under åren och just denna gången kanske det tippar över till 4-5000 kr totalt.

måste ligga mer bakom.
Jag taggar personen bakom :) tror inte han tar illa upp ! @återfallandeproblem2016 :) visst var det så att du omprövade själv först och fick avslag och sen fick bolaget igenom det ?

Jag taggar personen bakom :) tror inte han tar illa upp ! @återfallandeproblem2016 :) visst var det så att du omprövade själv först och fick avslag och sen fick bolaget igenom det ?
Det är ingen fara.
Jag gjorde omprövan då min inkomst började gå uppåt väntade ett par månader fick ett avslag.
Tiden gick och sen senare fick jag en omprövan emot mig där jag tjänat för mycket.
Det slutade med att jag fick betala mer i månaden och förlängt 5 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp