Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Riverty Sweden AB tog kreditupplysning under skuldsanering – fler drabbade?

Ja men jag låg ca 5000 kr under deras beräkning 2023, vilket gör att beräknat på den inkomst de baserat min sanering på är det 750 kr mer per månad 2024. Hoppas jag inte förklarat alltför rörigt
Och det är ju informationen i din sanering dem går efter.

Tack, då bör jag inte oroa mig med andra ord?
Sådan är min tolkning.
Men jag kan inte säga att KFM gör samma bedömning det finns ju flera faktorer, tex hur länge du haft sanering osv.

Jag blir dock orolig, årsinkomst förra året är 750 kr mer per månad än det de räknat på vid beslutet, är det skäl att ompröva för dessa 750kr? årsinkomst 47 k mer än 2023. Fick inledande december 2023 och var under början sjukskriven vilket de tog med i beräkning och räknade på att jag skulle återgå i heltid. Man blir så nojig att man missat något som kan påverka negativt
Nä för så små summor är det ingen skäl till oro. Jag tjänade mer än så extra under min sanering.

Jag har inte fått någon någon kreditupplysning på mig från Riverty i dagarna och inte heller förra året när andra fick. Så började fundera lite då jag har rätt stora belopp där.

Har en spekulation varför: Ratsit uppdaterade i dagarna inkomstuppgifterna. Det kan vara så att dom som finns på Ratsit och har skuldsanering har fått en kreditupplysning på sig, medan vi som inte finns på Ratsit och har skuldsanering inte har fått någon kreditupplysning på sig av Riverty.
Misstänker att Riverty köper någon form av bevakningstjänst via Ratsit och när inkomstuppgifterna uppdateras där så tas en kreditupplysning från Creditsafe strax efter per automatik

Timingen med uppdateringen och att jag som har skuldsanering och tagit bort mig från ratsit inte fått någon kreditupplysning på mig, medan andra har det kan också var en slump eller bero på något annat, så det är bara spekulationer från mitt håll
Men här kan man i varje fall ta bort sig från Ratsit om man önskar: https://www.ratsit.se/tabort

Senast ändrad:
Jag har inte fått någon någon kreditupplysning på mig från Riverty i dagarna och inte heller förra året när andra fick. Så började fundera lite då jag har rätt stora belopp där.

Har en spekulation varför: Ratsit uppdaterade i dagarna inkomstuppgifterna. Det kan vara så att dom som finns på Ratsit och har skuldsanering har fått en kreditupplysning på sig, medan vi som inte finns på Ratsit och har skuldsanering inte har fått någon kreditupplysning på sig av Riverty.
Misstänker att Riverty köper någon form av bevakningstjänst via Ratsit och när inkomstuppgifterna uppdateras där så tas en kreditupplysning från Creditsafe strax efter per automatik

Timingen med uppdateringen och att jag som har skuldsanering och tagit bort mig från ratsit inte fått någon kreditupplysning på mig, medan andra har det kan också var en slump eller bero på något annat, så det är bara spekulationer från mitt håll
Men här kan man i varje fall ta bort sig från Ratsit om man önskar: https://www.ratsit.se/tabort
Det stämmer inte, för jag finns inte på Ratsit.

Du kommer få dessa kreditupplysningar under saneringens gång. Riverty var en av dessa som tog creditsafe flera ggr under min sanering.
Inget att oroa sej för.
Tack för svar. Jag såg efter att jag gjort inlägget att dom gjorde likadant föregående år, runt samma datum. Så my bad

Dom tog en på mig idag har sanering, brukar ta en varenda år denna månad så något som sker per automatik hos dom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp